پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بارش‌ها در تهران آب رفت

بارش‌ها در تهران آب رفت





بارش‌ها در تهران آب رفت

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵

 بر اساس جدیدترین گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، میزان کسری بارش استان تهران از مهر گذشته تا کنون به حدود ۲۰ درصد رسیده و سومین استان با بیشترین درصد کسری بارش کشور است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، میانگین پهنه‌ای بارش دریافتی تهران از مهرماه سال گذشته تا کنون ۲۰۷ میلی متر بوده است که حدود ۵۵ میلی متر، معادل ۲۰ درصد کمتر از شرایط نرمال است. استان سمنان با کسری بیش از ۳۰ درصد نسبت به بارش نرمال، بیشترین درصد کسری بارش کشور را تا این موقع از سال زراعی دارد همچنین استان قزوین با ۲۴ درصد کاهش در رتبه دوم قرار دارد.

به‌طور کلی ۱۳ شهرستان استان تهران در سال آبی جاری که از مهر سال گذشته شروع شده است، با کسری بارش مواجه بوده‌اند. بیشترین کسری بارش سالانه شهرستان‌های استان تهران با میزان ۱۸۳ میلی متر مربوط به شمیرانات است.

پس از آن بیشترین کسری به ترتیب مربوط به شهرستان‌های تهران با ۱۰۱.۷، دماوند ۹۵.۱ و پردیس با ۶۱.۴ میلی‌متر است. با این وجود بارش سه شهرستان «قرچک، ورامین و پیشوا» از کم بارشی سالانه خارج شده و به شرایط نرمال یا بهتر از نرمال رسیده است. عمده کسری بارش استان تهران مربوط به پاییز و زمستان گذشته است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر