اولین وانت پروتون
۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۲۱
اولین وانت پروتون
پروتون پیکاپ کانسپت با طراحی عجیب و غریب خود که در استودیوی طراحی «پروتون» به عنوان بخشی از فستیوال شاه عالم (Alami Proton event) به نمایش گذاشته شده، چیزی است که کمتر کسی انتظار آن را داشته است. یک جلوبندی الهامگرفته شده از فورد F-150 رپتور به بدنهای چسبیده که بدونشک یک پروتون اگزورا MPV است.
برای درک نشانههای اگزورا، کافی است تا نگاهی به ستونهای اول بدنه و درهای جلوی آشنای آن بیندازید. اگر این موارد برای شما چندان گویا نیستند، در داخل شیشههای تاریکشده، داشبورد اگزورا را ملاحظه کنید.
فارغ از این موضوع، در طراحی جدید جلوبندی سعی شده تا با استفاده از اِلمانهای لانهزنبوری، ظاهری جالب برای جلوپنجره ایجاد شود. در این ترکیب، یک نوار ضخیم نقرهای در تمام انتهای جلوی خودرو کشیده شده که با ردیفهای نازک LED درهر طرف همراه است؛ چیزی که شاید تنها وجه تمایز این تراک باشد.
در عقب پروتون پیکاپ کانسپت، یک بخش بارگیر با طول کم و ارتفاع بلند را میبینیم که مشابه طرح استفاده برای سانگیانگ اکتیون اسپورت است. با این حال، شرایط چندان آشنایی در مورد طراحی عقب دیده نمیشود؛ چراغهای کوچک ترمز در قابهای خاکستری تیره و ضخیم در پیرامون درب عقب پیچیده شدهاند. مطمئناً این طراحی نمیتواند توجه چندانی را به خود جلب کند.
در همین حال، هنوز اطلاع دقیقی در مورد اینکه این مدل صرفاً یک «کانسپت» است یا در آینده باید منتظر یک مدل تولیدی از آن باشیم، وجود ندارد. پروتون قبلاً نیز یک پیکاپ بر اساس یکی از مدلهای تولیدیاش را ارائه کرده است ( آرنا بر اساس مدل ویرا). بنابراین، شاید معرفی یک پیکاپ تراک مبتنی بر پلتفرم «اگزورا»، چندان هم تعجببرانگیز و دور از ذهن نباشد.
البته لازم است به این موضوع اشاره کنیم که در حالی که بسیاری از پیکاپها بر اساس شاسیهای با ارتفاع بلندتر ساخته میشوند، این کانسپت از جمله معدود تراکهایی است که بر اساس خودروهای معمولی ساخته میشود. همچنین هوندا ریجلاین و اتومبیلهای قد کوتاه استرالیایی، از این نوع هستند. در همین حال، یک تراک دیفرانسیل جلو، چیزی فراتر از یک وسیله نقلیه «غیر معمول» است.
رئیس بخش طراحی پرتون، ازلان عثمان (Azlan Othman) در مورد تصمیم پروتون برای ارائه یک کانسپت پیکاپ، این چنین توضیح میدهد:
این موضوع بسیار ساده است. با نگاهی به موفقیت مدل جومباک (مدل آرنا در استرالیا)، دلیلی برای ما وجود ندارد که به سراغ کلاس خودروییای که زمانی برای ما سودآوری داشته، نرویم.
با این حال، هنوز هیچ تصمیم جدّی برای مدل تولیدی از این کانسپت گرفته نشده است.
پیشنهاد سردبیر
سرمایهگذاری در معدن بازنده
مطالب مرتبط
عضو کمیسیون اجتماعی میگوید نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی شنبهها مثبت بوده است
افزایش شانس تعطیلی شنبهها
مدیر سابق تماشاخانه «سنگلج»:
حق ساختوساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد
مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین خبر داد
ریزش بخشی از دیوار مرمتشده شهر تاریخی «بلقیس»
طرحی برای تغییر آغاز سال تحصیلی باتوجه به شرایط آب و هوایی
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:
آیین «بیلگردانی» در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت
توقف فروش ورقِ قرآن سرقتی از ایران
صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی اعلام کرد
مزایدهٔ ۱۲۶ بنای تاریخی
سخنگوی صنعت آب کشور میگوید تنها ۴۰ میلیون مترمکعب آب از افغانستان وارد ایران شده است
چاهنیمهها خالی ماندند
خسارت سیل سیستانوبلوچستان اعلام شد
سیل ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت زد
مدیرعامل صندوق توسعه و احیا:
مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت
- 8 نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران + اطلاعات تماس بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید