پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۲۲:۱۷

مدیر ارشد بلک‌‌بری:
آینده پلتفرم گوشی‌های ما با اندروید است
حتی قبل از اینکه بلک‌بری بخواهد گوشی‌های هوشمند خود را به اندروید مجهز کند، پلتفرم اختصاصی خود با نام BlackBerry 10 را در اختیار داشته اما این پلتفرم هیچوقت به توسعه یافتگی اندروید نرسید و حالا مسئولان بلک‌بری می‌گویند که آینده در دستان اندروید است. سال ۲۰۱۵ بلک‌بری وقتی گوشی هوشمند اندرویدی تولید کرد، متوجه شد که این دستگاه چقدر پتانسیل فروش بیشتری نسبت به سیستم عاملی دارد که برای مدتی طولانی در حال توسعه آن بوده است.جان چن، مدیر عامل بلک‌بری، اواخر پارسال گفت که در سال آینده سیستم عامل بلک‌بری ۱۰.۳ بروزرسانی‌های امنیتی و بهبود‌هایی مربوط به مسائل حریم شخصی را دریافت خواهد کرد تا برای دستگاه‌های سازمانی از همیشه بهینه‌تر باشد. اما بلک بری دستگاه‌های اندرویدی دیگری نیز تولید خواهد کرد.
مدیر ارشد محصولات آسیای بلک‌بری چندی پیش، پس از اینکه گوشی بلک‌بری Priv در هند رونمایی شد، حرف‌های جدید و جالب‌ توجهی زده و اشاره‌های روشنی به آینده پلتفرم گوشی‌های بلک‌بری کرده است:دستگاه Priv نشانه‌ای از انتقال ما به اکوسیستم اندروید است. ما مدت زمانی را صرف امن کردن اندروید کرده‌ایم و در آینده قصد نداریم دو پلتفرم برای گوشی‌های هوشمند داشته باشیم. اما در حال حاضر ما بلک‌بری ۱۰ و اندروید را به عنوان پلتفرم گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته‌ایم، با این حال آینده واقعا با اندروید است. مهاجرت ما به اندروید بخاطر اکوسیستم اپلیکیشن‌های آن بوده است.
به علاوه، تمام راه‌حل‌های سازمانی که ما تاکنون در حال انجام آن‌ها بوده‌ایم به صورت بین پلتفرمی بوده است.بر اساس گفته‌های چن، مدیر عامل بلک‌بری، بروزرسانی جدیدی که سیستم عامل بلک بری در سال ۲۰۱۶ دریافت می‌کند به بیشتر امن شدن این سیستم عامل برای استفاده در کسب و کار‌ها و دولت کمک خواهد کرد. شماره مدل جدید این سیستم عامل 10.3.4 خواهد بود که این پلتفرم را بیشتر از همیشه امن می‌کند.

تعویض گوشی معیوب تا ۴۸ ساعت پس از خرید اجباری است
اگر خریداران موبایل تا ۴۸ ساعت پس از خرید گوشی با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند به فروشنده مراجعه کنند و فروشنده موظف به تعویض گوشی است. در این موارد فروشنده نباید خریدار را به گارانتی یا تعمیرکننده رجوع دهد.برخی مواقع پس از خرید تلفن همراه، وقتی به خانه بر می‌گردیم هنوز دو روز از کار گوشی نمی‌گذرد که موبایل ما دچار مشکل می‌شود.
ما می‌مانیم و یک گوشی معیوب و فروشنده. در این مواقع فروشندگان سودجویی وجود دارند که یا ما را به سمت گارانتی سوق می‌دهند یا پول تعمیر را از ما می‌گیرند؛ در حالی که بر اساس قوانین صنفی، فروشندگان موبایل موظفند در صورت ایراد پیدا کردن موبایل تا ۴۸ ساعت پس از خرید، گوشی تلفن همراه مشتریان را بدون هیچ چون و چرایی تعویض کنند.
بسیاری از مشتریان چنین قانونی را نمی‌دانند و به همین خاطر دچار زیان مالی شده و خریدشان منجر به تجربه‌ای تلخ می‌شود. مسئولان اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی نیز به کم اطلاعی خریداران از این قانون اذعان دارند.کارشناس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به اینکه مشتری‌ها در بازار موبایل به دلیل بی‌اطلاعی از حقوقشان متحمل ضرر می‌شوند، اعلام کرد طبق قوانین اگر به هر دلیلی گوشی خریداری شده تا ۴۸ ساعت دچار ایراد شود، فروشنده موظف به پس گرفتن گوشی است.
میثم دادخواه، کارشناس رسمی اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی گفت:طبق دستورالعمل قانونی که به صنف دستگاه‌های مخابراتی ابلاغ شده، اگر گوشی خریداری شده تا ۴۸ ساعت به هر دلیل دچار ایراد شود، فروشنده موظف به تعویض گوشی با یک گوشی نو و در صورت تمایل مشترک موظف به پس گرفتن گوشی و بازگرداندن وجه آن به خریدار است. به این ترتیب در بازه‌ی زمانی ۴۸ ساعت اول پس از خرید، مشتری نیازی به مراجعه به شرکت گارانتی برای اصلاح ایراد گوشی یا تعمیر ندارد و فروشنده خود موظف به پیگیری اقدامات مربوط به گوشی معیوب است.
به گفته‌ی دادخواه اگر فروشنده مشتری را به علت خرابی گوشی در ۴۸ ساعت پس از خرید به شرکت گارانتی برای تعمیر ارجاع ‌دهد، برخلاف مقررات عمل کرده و این یک کار غیرقانونی است. در چنین مواردی خریداران می‌توانند برای احقاق حقشان و شکایت از فروشنده به اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *