پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معرفی ۴ کتاب

معرفی ۴ کتاب





۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۵۲

معرفی ۴ کتاب
در راستای پیشنهادی که برای آخر هفته دادیم و تاکید هم کردیم که حتما آخر هفته را به مطالعه بگذرانید تصمیم گرفتیم چند کتاب مناسب برای این آخر هفته در نظر بگیریم که شاید بالاخره یکی از این چهار کتاب مورد پسند شما عزیزان قرار بگیرد، هرچند که موارد انتخاب در دنیای کتاب بی نهایت است اما این چند مورد را برای این هفته در نظر گرفتیم که هم علاقمندان به ژانر علمی تخیلی را راضی کنیم و هم یادبگیریم که چگونه آپولو هوا کنیم.
چگونه آپولو هوا کنیم، شهرت، برترین تصمیم‌ها در مشهورترین برندها، علمی تخیلی برای آنها که علمی تخیلی را دوست ندارند!
1- چگونه آپولو هوا کنیم (یا هفت راز درباره روش تفکر دانشمندان فضایی):
انتشارات مازیار، همیشه کتاب‌های علمی خوبی را انتخاب و ترجمه می‌کند. کتاب تازه این انتشاراتی را جیم لانگونسکی نوشته است و توسط آیدین محمدی ترجمه شده است. ممکن است عنوان کتاب کمی به اشتباهتان بیندازد و تصور کنید که با یک کتاب با مطالب تخصصی درباره دانش فضا روبرو هستید، اما این کتاب در واقع می‌خواهد روند تفکر منطقی و می‌خواهد تکنیک‌ها و شیوه‌هایی برای حل مسائل دشوار را به خواننده بیاموزد. بنابراین کتاب به درد همه کسانی می‌خورد که می‌خواهند مسائل دشوار زندگی را در زمینه‌های گوناگون تحصیلی، مدیریت کار و زندگی و کارآفرینی حل کنند. کتاب، این آموزش‌ها را در قالب مثال‌ها و تمرین‌هایی جالب بیان می‌کند. فقط برای نمونه‌ها عنوان‌های برخی از بخش‌های کتاب را در اینجا می‌آورم:
– رؤیاپردازی کن
– افق دید داشته باش
– بلندپرواز باش
– طوفان مغزی کن
– شبیه‌سازی کن
– محدودیت‌هایت را بشناس
– ایده‌ها را بسنج
– بپرس «چه می‌شد اگر؟»
– ساده‌سازی کن
– بهینه‌سازی کن این کتاب حدود ۱۵۰ صفحه دارد و قسمت‌اش ۸ هزار تومان است.
۲- برترین تصمیم‌ها در مشهورترین برندها
این کتاب را انتشارات لوح فکر منتشر کرده است و کتاب واقعا جذابی برای کارآفرین‌ها، مدیران و کسانی است که می‌خواهند کار و کسب خود را گسترش بدهند. این کتاب را جیم کالینز نوشته است و رامین سمیع‌زاده ترجمه شده است. راست‌اش این چند ساله ما به کرات با کمک وبلاگ‌نویس‌ها تاریخ مفصل شرکت‌های بزرگ را مرور کرده‌ایم، اما هنوز از برخی از مقاطع حساس در مدیریت و تاریخ این شرکت‌ها بی اطلاع هستیم، چه بهتر که این آگاهی را توسط کتابی جذاب کسب کنیم. خوبی این کتاب است که بر نقاط عطف و مقاطع حساس تصمیم‌گیری در شرکت‌های بزرگ تمرکز کرده است و به توصیف جریان‌های بامزه بی‌اهمیت نپرداخته است. بنابراین اگر می‌خواهید با برهه‌های حساس شرکت‌های بزرگ مثل اپل، مایکروسافت، اچ پی، اینتل، بویینگ، وال مارت و فورد آشنا شوید، حتما این کتاب را تهیه کنید. این کتاب حدود ۱۸۰ صفحه دارد و قیمت‌اش ۱۵ هزار تومان است.
۳- شهرت
خب، تغییر فاز می‌دهیم و به دنیای دیگری از کتاب‌ها می‌رویم، کتابی که در مورد یک موضوع جذاب نوشته شده است: شهرت! به راستی شهرت خوب است یا بد. آیا باید فعالانه برای کسب شهرت حرکت کرد یا اینکه شهرت به موازات تکاپوی رسیدن شما به کمال، خود به خود به سمتتان می‌آید. چه شهریت خوب است و چه شهرتی بد! در همین ایران خودمان موارد بسیار فراوان شهرت مثبت و منفی داریم. در دنیای مدرن، شهرت‌آفرینی هم مدرن شده است، گاهی افراد به مانند بازی مار و پله، به ناگاه مشهور می‌شوند و ورد زبان‌ها می‌شوند و به ناگاه چند ماه بعد، شهرتشان افول می‌کند و فراموش می‌شوند. بر این اساس چه تفاوتی بین شهرت دیوید بکهام، با شهرت نلسون ماندلا، پاریس هیلتون و حتی آن شهرتی است که بمب‌گذاران انتحاری در پی آنند؟! این کتاب با زبانی ساده با دیدی فلسفی این موضوع را ببرسی می‌کند. این کتاب را نشر نو با ترجمه افشین خاکباز از روی اثر مارک رولندز منتشر کرده است و شاید جزو معدود کتاب‌های موجود در بازار کتاب ایران در این مورد باشد. این کتاب حدود ۱۵۰ صفحه دارد و قیمت‌اش ۱۱ هزار تومان است.
۴- کتاب علمی تخیلی کتابی است برای آنها که علمی تخیلی را دوست ندارند!
در شرایطی که هنوز ما دلمان تنگ است برای روزگاران طلایی انتشار کتاب‌های علمی-تخیلی در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، در «پیام ما» از هر فرصتی برای تبلیغ معدود کتاب‌های تازه منتشر شده در این ژانر استفاده می‌کنیم. کتاب تازه‌ای که در بالا عنوان آن را خواندید، در واقع یک مجموعه داستان کوتاه از نویسندگان به‌نام علمی تخلی مثل رابرت شکلی، ایزاک آسیموف، ری برادبری، آرتور سی کلارک و استانیسلاو لم است. این کتاب را انتشارات مکتوب منتشر کرده است. مترجم کتاب حسین شهرابی است. این کتاب ۲۳۱ صفحه دارد و قیمت‌اش ۱۴ هزار تومان است. اما در مورد عنوان کتاب، باید بگویم که مترجم کوشیده داستان‌های انتخاب کند که درکشان ساده باشد و سرگرم‌کننده هم باشند، چرا که در ژانر علمی تخیلی، داستان‌های دشواری که نیازمند تمرین‌های قبلی ذهنی برای فهم اصطلاحات و حال و هوای مطرح‌شده دارند، فراوان هستند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *