پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت از محبوبیت بیشتری میان سازندگان برخوردار است

هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت از محبوبیت بیشتری میان سازندگان برخوردار است





۴ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۵۷

هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت از محبوبیت بیشتری میان سازندگان برخوردار است
پس از نمایش هدست های واقعیت مجازی، عده ای سرنوشتی مشابه کینکت و پلی استیشن موو را برای آنان در صنعت بازی های ویدیویی پیش بینی می کردند؛ اما این مسئله موجب نشد تا کاهشی در علاقه و هیجان مردم ایجاد شود. اکنون، به نظر می رسد که اعتماد سازندگان نیز نسبت به این تکنولوژی افزایش پیدا کرده است.بر اساس نظرسنجی که بین 2175 سازنده بازی های ویدیویی پیش از شروع نمایشگاه GDC در 14 مارس (24 اسفند) صورت گرفته، 16 درصد تولیدکنندگان آثارشان را بر پایه هدست های واقعیت مجازی می سازند. در سال گذشته، تنها 7 درصد عناوین از این تکنولوژی پشتیبانی می کردند.علاوه بر این، 15 درصد شرکت کنندگان اذعان داشتند که در ساخته های آینده شان از هدست های واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد. این رقم نیز در سال گذشته 6 درصد بود که نشان از رشد دو برابری دارد.نکته قابل توجه این است که هدست آکیلس ریفت از محبوبیت بیشتری نسبت به رقیبان خود، مانند PlayStation VR برخوردار است. در ادامه می توانید جزییات کامل از نظرات تولیدکنندگان را مشاهده کنید.
75 درصد سازندگان بر این باورند که تکنولوژی واقعیت مجازی [Virtual Reality] و واقعیت افزوده [Augmented Reality] یک کسب و کار پایدار بوده و می توان روی آن سرمایه گذاری کرد
اعتقاد 27 درصد از آنان نشان می دهد که کنسول ها میزبان اصلی تکنولوژی مورد بحث نبوده و دارندگان این وسیله استقبال چندانی از آن نخواهند کرد. با این وجود، 40 درصد باور دارند که واقعیت مجازی جا پای خود را در کنسول ها پیدا خواهد کرد؛ در این بین، 1 درصد این اتفاق را تا سال 2018، 44 درصد تا 2026 و 54 درصد تا 2030 اعلام کردند
در ارتباط فروش کلی هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، 38 درصد پیش بینی کردند که تا سال 2020 حدود 10 درصد از خانه های آمریکا به یکی از این وسایل مجهز خواهد شد. 86 درصد باور داشتند که این اتفاق در سال 2030 افتاده و 9 درصد نیز اعتقاد داشتند که میزان فروش این تکنولوژی در آمریکا هیچ گاه به عدد گفته شده نخواهد رسید.از تکنولوژی واقعیت مجازی به پلتفرم های گیمینگ می رویم. همان طور که انتظار می رفت، پی سی محبوب ترین پلتفرم بین بازیسازان بوده و 52 درصد از افراد یاد شده در حال ساخت بازی روی این پلتفرم هستند. البته، این رقم در سال گذشته 56 درصد بود که نشان از کاهش 4 درصدی دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *