پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بازتاب نقشه راه توسعه راهبردی روابط ایران وچین در رسانه ها

بازتاب نقشه راه توسعه راهبردی روابط ایران وچین در رسانه ها





۴ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۴۴

بازتاب نقشه راه توسعه راهبردی روابط ایران وچین در رسانه ها

سفر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین به ایران و ترسیم نقشه راه توسعه راهبردی مناسبات دو کشور بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور داشت. به گزارش ایرنا در کشور چین اعم از رسانه های انگلیسی زبان و چینی زبان، در گزارش ها و تحلیل های خود انجام سفر «شی جین پینگ» به تهران در شرایط کنونی را نشان دهنده اهمیت بالای روابطی دانسته اند که دو کشور نه تنها در شرایط کنونی بلکه از سالهای دور همواره سعی در استحکام و گرمتر کردن آن به بهترین شکل ممکن را داشتند. در شرایطی که سفر رئیس جمهوری چین از عربستان و مصر شروع شد و در نهایت به ایران ختم شد، رسانه های گروهی چین دیدارهای وی از خاورمیانه را پوششی گسترده دادند اما در آخرین مرحله از سفر او به ایران، توجه رسانه ها به آن بیشتر شد و در بخش های قابل توجهی از صفحات آنها اخبار مربوط به این سفر نقش بسته است.
تلویزیون مرکزی چین (سی.سی.تی.وی) که شبکه های مختلف خبری را زیر پوشش خود دارد از ابتدای ورود «شی» به ایران این سفر را بازتاب داد و همچنان در حال پخش گزارش، میزگرد و تحلیل این سفر دو روزه با حضور کارشناسان است.
«چاینا دیلی» پرشمارگان ترین روزنامه انگلیسی زبان چین نیز در گزارشی نوشت: از این پس روابط ایران و چین به عنوان روابط مشارکتی راهبردی شناخته می شود.
خبرگزاری رسمی چین، روزنامه های مردم، چاینا دیلی و گلوبال تایمز ارگان های حزب حاکم کمونیست و تارنمای چاینا ارگ و همچنین دیگر سایت ها و ارگان های خبری چین هم امروز در بخش های خبری ویژه خود اقدام به انتشار گزارش های مشروحی در ارتباط با سفر دو روزه «شی» به تهران و توافقات صورت گرفته میان دو کشور مبادرت کردند.
در گزارش های منتشر شده به امضای یادداشت تفاهم دو کشور در خصوص پیشبرد طرح ابتکاری جاده ابریشم اشاره شده و از آن به عنوان تداوم دوستی هزاره ایران و چین نام برده شده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *