سایت خبری پیام ما آنلاین | ایران در جایگاه بیست‌و‌نهم المپیک توکیو

«زارع» برای کشتی برنز گرفت 

ایران در جایگاه بیست‌و‌نهم المپیک توکیو





۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰:۱۳

ایران در پانزدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با وجود کسب مدال امیرحسین زارع، آزادکار برنزی یک پله نزول کرد و در جایگاه بیست و نهم ایستاد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، نمایندگان ایران در این روز در کشتی به روی تشک رفتند که امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم در مبارزه رده‌بندی این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل نماینده چین، مدال ارزشمند برنز را گرفت و مرتضی قیاسی و محمدحسین محمدیان هم از دور رقابت ها حذف شدند. پرونده کشتی آزاد با یک نقره و یک برنز بسته شد.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری ۲ مدال طلا و  ۲ برنز  و ۲ نقره کسب کرده است. جواد فروغی در تیراندازی و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی طلایی شدند، علی داودی در وزنه برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد نقره گرفتند و محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی و زارع در آزاد به برنز دست یافتند.

در این روز چین با  کسب یک برنز و در مجموع ۷۹ مدال (۳۶ طلا، ۲۶نقره  و ۱۷ برنز) صدر جدولی را همچنان در انحصار دارد. آمریکا با کسب چهار مدال طلا امروز در مجموع ۹۷مدال (۳۱طلا، ۳۵ نقره و ۳۱ برنز) همچنان در رده دوم قرار دارد و  میزبان با ۵۱ نشان (۲۴، ۱۱نقره و ۱۶ برنز) رتبه سومی را حفظ کرده است. روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور با وجود کسب چهار مدال طی امروز و در مجموع با ۶۲ مدال ۱۷طلا، ۲۳نقره و ۲۲ برنز همچنان در رده پنجم ایستاد و انگلیس با۵۶ نشان از ششمی جدول مدال‌ها به چهارمی صعود کرد. استرالیا هم با ۴۴ مدال ۱۷طلا، ۶ نقره و ۲۱ برنز ششم شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *