پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | یک طلا و یک نقره سهم کاروان ایران شد

نتایج ایران در روز دوازدهم المپیک

یک طلا و یک نقره سهم کاروان ایران شد





۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۲۴

در روز دوازدهم بازی‌های المپیک توکیو محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و علی داودی در وزنه‌برداری، کاروان ایران را صاحب یک طلا و یک نقره کردند.
به گزارش ایسنا، محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران در دیدار فینال و برای کسب مدال طلای المپیک به مصاف پرویز نصیب‌اف از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۹ بر ۱ به برتری و به مدال طلای المپیک رسید.
محمدرضا گرایی پیش از این در روز گذشته و در دور مقدماتی این وزن در مبارزه نخست مقابل جولیان هورتا از کلمبیا ۸ بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز در یک مصاف سخت و دشوار برابر فرانک استابلر دارنده ۳ طلای جهان از آلمان ۵ بر ۵ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت.
او در نیمه نهایی نیز برابر راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو باشد.
این دومین مدال طلا و سومین مدال کاروان ایران در توکیو بود. پیش از این جواد فروغی در تیراندازی و محمد هادی ساروی در کشتی فرنگی به ترتیب صاحب مدال‌های طلا و برنز شده بودند.
علی داوودی در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک توکیو، در دسته فوق سنگین به رقابت پرداخت که با رکورد مجموع ۴۴۱ کیلوگرم نایب قهرمان بازی ها شد و به مدال نقره المپیک رسید که اولین مدال نقره کاروان ایران است.
داودی رکورد ۲۰۰ یک ضرب، ۲۴۱ دوضرب و مجموع ۴۴۱ کیلوگرم را ثبت کرد.
حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دور نخست وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف جاورایل شاپیف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در دومین مبارزه خود، برابر استفان ریچموت از سوییس به روی تشک رفت و در مدت زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
یزدانی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت و دشوار با نتیجه ۷ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.
رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران نیز در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل زائور اوگویف دارنده ۲ طلای جهان از روسیه با نتیجه ۸ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
اطری برای کسب مدال برنز بعد از ظهر پنجشنبه به روی تشک می‌رود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *