سایت خبری پیام ما آنلاین | بعید نیست که دور بعدی مذاکرات دور پایانی باشد

خطیب‌زاده:

بعید نیست که دور بعدی مذاکرات دور پایانی باشد





۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۱۶

سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری موفقیت‌آمیز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تبریک گفت. به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری این هفته خود در مورد برخی از اظهارنظرها در ارتباط با موضوع احیای برجام و زمان حصول توافق در ارتباط با آن و ارتباط آن با انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت: از این گونه گمانه‌زنی‌ها طی ماه‌های گذشته کم نبوده است و این گزارش‌ها تأیید نمی‌شود و حتی نزدیک به واقعیت گفت‌وگوها نیست.
او با بیان اینکه تمامی طرف‌ها در وین در مورد جزئیات احیای توافق برجام گفت‌وگو کرده‌اند و هیچ کدام این احساس را نداشته‌اند که وقت اضافی را در وین گذاشته‌اند، گفت: هیچ وقت سیاست جمهوری اسلامی ایران این نبوده و نخواهد بود که در صورت امکان رفع تحریم‌ها آن را به تأخیر بیاندازد. خطیب زاده ادامه داد: این سیاست اعلامی مقام معظم رهبری بوده و هیأت مذاکره‌کننده نیز همین مسیر را طی کرده‌اند و هیچ بعید نیست که دور بعدی مذاکرات دور پایانی باشد.
هیچگاه در مورد برجام جدیدی گفت‌وگو نمی‌شود
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا در ارتباط با مذاکرات ایران و وین گفت: هم ایشان و دیگر مقامات آمریکایی می‌‌دانند که جمهوری اسلامی ایران سیاست واحدی را در این چند سال داشته است. برجام به سختی مذاکره، امضا، مهروموم و کنار گذاشته شده و هیچ گاه برجام جدیدی گفت‌وگو نمی‌شود.
او افزود: ایشان باید بداند که در برجام عینا آمده که اجرای کامل برجام اطمینان بخش از ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران است و پرونده بسته می‌‌شود لذا اگر کسی می‌‌خواهد از موقعیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران مطمئن شود بهتر است اجرای کامل برجام را در دستور کار خود قرار دهد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اوضاع افغانستان و برخی از گزارش‌ها مبنی بر اینکه حرکت پناهجویان افغانی به سمت ایران افزایش یافته است با توجه به تشدید خشونت‌ها در این کشور، تصریح کرد: ما با نگرانی اوضاع وخیم در افغانستان را پیگیری می‌‌کنیم. در همسایگی ما تحولات گسترده‌ای در جریان است و ما همه را به کاهش خشونت و پایبندی به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی دعوت می‌‌کنیم تا صلح در افغانستان با مشارکت تمامی اقوام و اقلیت‌ها در این کشور ایجاد شود.
آقای رئیسی صدای عاقله نظام است
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد برخی از گزارشات منتشر شده در برخی از رسانه‌های غربی و صهیونیستی در ارتباط با رئیس‌جمهور منتخب ایران و سیاست‌های او تصریح کرد: رویه رسانه‌های صهیونیستی شناخته شده است. آن‌ها جز تخریب منتخبین ملت در تمامی دوره‌ها هیچ وظیفه دیگری نداشته‌اند و برای آن‌ها تفاوت نمی‌کند که از سوی مردم توسط صندوق آرا چه کسی انتخاب شود. آن‌ها همواره این رویه را داشته‌اند.
خطیب‌زاده با بیان اینکه آقای رئیسی سال‌ها در مسئولیت‌های مهمی در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور داشته‌اند و در بخشی از تصمیمات نظام در شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند و صدای عاقله نظام در بخش مهمی از تصمیمات هستند، گفت: این گزارش‌ها برای مشوش کردن چهره نظام صورت می‌گیرد و همه به زودی خواهند دید سیاست‌های ایران در چه مسیری مثل همکاری‌های اصولی و تعامل ادامه خواهد یافت.
خطیب‌زاده همچنین گفت: امروز صبح به دعوت آقای رئیسی، آقای ظریف به دیدار ایشان رفت. این دیدار حدود یک ساعت و نیم طول کشید و گفت‌وگوهای خوبی در مورد موضوعات برجامی و سیاست خارجی انجام شد و در ادامه نیز وزارت خارجه به عنوان یک نهاد حاکمیتی مسئولیت‌های خود را انجام می‌‌دهد و تصمیماتی که اتخاذ شود را وزارت خارجه با قوت انجام می‌‌دهد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *