پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | یک صدایی 5 نامزد همسو علیه دولت

اسحاق جهانگیری از شیوه اولین مناظره ریاست جمهوری انتقاد کرد:

یک صدایی 5 نامزد همسو علیه دولت





۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱

معاون اول رئیس‌جمهوری با انتقاد از شیوه برگزاری و همچنین اظهارات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره تلویزیونی، اظهار کرد: هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سوالی درباره ‎تحریم‌های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و معیشت مردم مطرح شود. به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:
«اولین ‎مناظره نامزدان ریاست جمهوری را دیدم، هم برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب بود. هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سوالی درباره ‎تحریم‌های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران ‎کرونا و پیامدهای آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود. ‏هیچ نامزدی به این مسئله نپرداخت و پنج نامزد همسو نیز یک صدا، خرابی همه اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند.
آن‌ها نگفتند مقصر ارجاع ‎پرونده هسته‌ای کشور به ‎شورای امنیت سازمان ملل تحت مدیریت آمریکا در سال ۱۳۸۵ چه تیمی و چه جریانی بود و چه هزینه های سنگینی بر کشور تحمیل کرد. ‏آن‌ها نگفتند دولت اول روحانی چگونه توانست ایران را از ذیل ‎فصل هفتم شورای امنیت خارج و تحریم‌ها را رفع کند و ‎برجام، ثبات اقتصادی، دستیابی به نرخ ‎تورم تک رقمی و رشد اقتصادی ۱۲ درصدی در سال ۹۵ سبب شد تا دولت دوم روحانی با رای ۲۴ میلیونی مردم تشکیل شود.
‏آن‌ها نگفتند با خروج ‎ترامپ از ‎برجام در سال ۹۷ و وضع سنگین‌ترین تحریم‌ها و راه‌اندازی ‎جنگ اقتصادی بی‌سابقه در طول سه سال اخیر، مردم با چه تنگناهای اقتصادی شدیدی مواجه شدند. ‏آن‌ها نگفتند که در این مدت چه جریانی نگذاشت راه‌های خروج کشور از ‎تحریم‌ها و باز شدن درهای ‎اقتصاد که نتیجه مستقیم آن کاهش رنج‌ها و نگرانی‌های مردم بود به فرجام برسد. آنها احتمالا باید بدانند که اداره اقتصاد کشور در تحریم و بدون تحریم سیاست‌ها و اولویت‌های متفاوتی دارد. ‏اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه‌حل‌های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید ‎صدا‌و‌سیما امکان ‎پاسخگویی وزرا و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند. تنها با گروه خود به ‎قاضی رفتن خود را ‎راضی کردن است.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر