سایت خبری پیام ما آنلاین | ذخایر سدهای تهران رضایت‌بخش نیست

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران:

ذخایر سدهای تهران رضایت‌بخش نیست

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به کاهش 64 میلیون متر‌مکعبی حجم ذخایر سدهای پنج‌گانه گفت: در حال حاضر مجموع ذخیره سدهای پنج‌گانه تهران ۵۶۷ میلیون متر‌مکعب است





۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۰۷

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به کاهش 64 میلیون متر‌مکعبی حجم ذخایر سدهای پنج‌گانه گفت: در حال حاضر مجموع ذخیره سدهای پنج‌گانه تهران ۵۶۷ میلیون متر‌مکعب است که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که ۶۳۱ میلیون متر‌مکعب بود ۶۴ میلیون متر‌مکعب کاهش ذخیره داریم. به گزارش ایلنا شهریاری با اشاره به میزان ذخایر سدها به تفکیک افزود: از ابتدای سال آبی (اول مهرماه- تاکنون) ۳۷۹ میلیون متر‌مکعب آب به دریاچه سدهای پنج‌گانه تهران وارد شده که این میزان در مقایسه با ۳۹۶ میلیون متر‌مکعب سال گذشته ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. شهریاری یکی از دلایل کاهش میزان آورد را کم شدن نزولات و ریزش‌های جوی دانست و گفت: از ابتدای سال آبی امسال تاکنون ۱۹۱ میلی‌متر بارش در سطح استان داشتیم که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته که ۲۵۲ میلی‌متر بوده ۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
او با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی در اسفند ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: سال گذشته در ۱۶ روز اسفند ماه ۸۵ میلی‌متر بارندگی داشتیم در حالی که امسال این میزان بارش به ۵٫۲ میلی‌متر رسیده است و این یعنی بیش از ۹۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که همین موضوع بر روی روان‌آب‌ها اثر گذاشته و میزان آب ورودی به سدها کم شده و بر همین اساس شاهد کاهش ۶۴ میلیون متر‌مکعبی ذخیره آب در مخازن سدها هستیم. شرایط کرونایی حاکم در کشور و استان تهران روند رو به رشد مصرف آب را به سیستم تامین و انتقال آب تحمیل کرده است که بخشی از آن را در کاهش حجم مخازن سدهای پنجگانه تهران شاهد هستیم.
شهریاری درباره احتمال قطعی آب با توجه به کاهش بارندگی و افزایش مصرف توضیح داد: ما اکنون به لحاظ ذخیره آبی با کاهش ۶۴ میلیون متر‌مکعبی مواجه هستیم، البته هنوز به فصل آبگیری سد و بارش‌های انتهای اسفند امیدواریم، شاید در فروردین و اردیبهشت ماه شرایط باثبات‌تری به لحاظ بارش‌های بهاری و آبگیری سدها داشته باشیم. با توجه به ظرفیت ذخیره سدها و پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته مشکل جدی در تامین آب شرب تابستان سال آتی و پیک مصرف نداشته باشیم، اما ممکن است سال آبی آینده چالشی‌تر از امسال باشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *