خبر

1394/08/18

ورود خودروهای آمریکایی ممنوع
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت که واردات خودروهای آمریکایی به ایران مقدور نیست چون معیار استاندارد ما با آنها متفاوت است و بر اساس استانداردهای اروپایی تدوین شده است.
نیره پیروزبخت گفت: ما از اول انقلاب تا امروز در مورد استانداردهای آمریکایی یک مقدار مشکل داشته‌ایم چون نمی‌توانستیم استانداردهای این کشور را کامل تست کنیم چراکه معیار ما استانداردهای اروپایی است.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: برای واردات خودرو هم معیار همان استانداردهای اروپایی است و نمی‌توانیم استاندارد کشورهای دیگر را اعمال کنیم. به عنوان مثال خودروهای هیبریدی را شرکت تویوتا برای آمریکا و براساس استانداردهای این کشورساخته است. زمانی که چنین خودروهایی قرار است وارد ایران شود بر چه اساس باید مورد سنجش قرار گیرد؟ وقتی ما استاندارد خودروهای هیبریدی را نداریم و نمی‌دانیم چیست و از طرفی آن خودرو علامت استاندارد آمریکا را هم دارد، تناقضی ایجاد می شود. او گفت: وقتی که خودرویی قرار وارد کشور شود، واردکنندگان باید در ابتدا مجوز استانداردش را بگیرند. متاسفانه این بی‌تفاوتی در اخذ استاندارد تولید هم وجود دارد. برخی به یکباره می‌آیند و شروع به کشیدن نقشه و طراحی آن محصول تولیدی می‌‌کنند؛ حالا می‌خواهد خودرو باشد یا هر چیز دیگر و بعد در آخر یاد استاندارد آن می‌افتند در حالیکه در ابتدا باید به فکر استاندارد باشند. پیروزبخت افزود: ما باید طبق مقررات خودمان که منطبق بر مقررات بین‌المللی است، استاندارد کالاهای وارداتی را تایید کنیم. به عنوان مثال واردکنندگان محترم در خصوص یک خودرو فقط به ما گفتند علامت استاندارد DOT روی شیشه است. خب به چه اعتمادی ما می‌توانیم اجازه ورود چنین کالایی را به کشور بدهیم؟ من از آقایان خواستم دست‌کم یک شیشه مشابه این خودرو را وارد کنند تا بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد آزمایش کنیم. او افزود: استاندارد ما سطح بالایی دارد چون استاندارد اتحادیه اروپا است. بنابراین در مواقعی که قرار است خودرو آمریکایی به کشورمان وارد شود، استاندارد اروپا و آمریکا باید با هم منطبق شوند که در صورت این انطباق است که ما اجازه ورود خودروهای آمریکایی را می‌دهیم. رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تا زمانی که خودروهای آمریکایی را به لحاظ استاندارد بررسی نکنیم اجازه ورود آنها را نمی‌دهیم به همین خاطر من از واردکنندگان این نوع خودروها خواسته‌ام که گواهینامه‌های آمریکایی را برای ما بیاورید که بررسی کنیم بر چه مبنایی تست شده‌اند.

تعیین قیمت آئودی Q7 ای
ترون کواترو
آئودی Q7 e-tron با موتور توربو دیزل TDI از فصل بهار وارد بازار شده و با قیمت پایه 80 هزار یورو ارائه می‌گردد. نسل دوم Q7 در مدل پایه از یک موتور توربو دیزل 3.0 لیتری شش سیلندر TDi سود می‌برد که قدرت 258 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر، حاصل آن است. این موتور با یک موتور الکتریکی جفت می‌شود تا نهایتاً قدرت آن به 373 اسب بخار و گشتاور آن به 700 نیوتن متر بالغ گردد.
با چنین پیشرانه‌ای، این مدل می‌تواند صفر تا صد را در 6.0 ثانیه پر کند و نهایتاً به سرعت کنترل شده 225 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. انتقال قدرت به هر چهار چرخ توسط یک سیستم قابل اطمینان کواترو همراه با گیربکس توسعه یافته تیپ ترونیک 8 سرعته خودکار صورت می‌پذیرد. مهم‌ترین نکته در مورد این خودرو، مصرف سوخت آن است که طبق استانداردهای ECE به رقم شگفت‌انگیز 1.7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد و گازهای آلاینده تولیدی آن هم تنها 46 گرم گاز CO2 در هر کیلومتر خواهد بود. بعلاوه اینکه می‌توان با تکیه بر انرژی ذخیره شده در باتری‌های لیتیوم یون 17.3 کیلووات ساعتی نیز به تنهایی تا 56 کیلومتر را طی نمود. برد خودرو نیز با یک باک پر و باتری‌های 100 درصد شارژ به 1400 کیلومتر می‌رسد که رقمی ایده آل برای مسافرت‌های طولانی است. این خودرو را می‌توان با چراغ‌های جلوی ماتریسی به صورت اختیاری با هزینه اضافه‌تر نیز دریافت نمود. تمامی مدل‌ها مجهز به نمایشگر فانتزی 12.3 اینچی کابین خلبان یا کاکپیت مجازی می‌باشند. برای کسانی که مایل به پرداخت بیشتری هستند یک سیستم صوتی بنگ‌اند اولافسن سوئدی با 23 بلندگو و صدای فراگیر با قدرت 1920 وات نیز فراهم شده است. مشتریان آمریکایی البته یک موتور کوچکتر 2.0 لیتری TFSI را که جایگزین موتور دیزلی شده دریافت می‌کنند که با یک موتور الکتریکی، ترکیبی 367 اسبی و 700 نیوتن متری ارائه می‌گردد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.