پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تعطیلی هم جلوی آلودگی هوا را نگرفت

تعطیلی هم جلوی آلودگی هوا را نگرفت





۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت طی آبان ماه ۲۱ روز در شرایط قابل قبول و ۹ روز به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

به گزارش ایسنا،  آبان ماه سال گذشته تهرانی‌ها ۱۹ روز هوای قابل‌قبول تنفس کردند و کیفیت هوا طی ۱۱ روز نیز به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون برای گروه‌های حساس‌ ناسالم بود.

بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر تهران، سهم منابع متحرک مانند تاکسی‌ها، خودروهای شخصی، اتوبوس‌ها و… در تولید ذرات معلق ۶۰ درصد است که در این بین خودروهای دیزلی پررنگ‌ترین نقش را دارند. ذرات معلق می‌توانند بیماری‌های قلبی و ریوی را تشدید کنند.

اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در آبان ماه سال ۹۷ کیفیت هوا طی چهار روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. در این‌بازه زمانی هوای تهران ۲۶ روز در شرایط مطلوب قرار داشت که در این بین سهم هوای قابل قبول ۲۲ روز و سهم هوای پاک چهار روز گزارش شده است.

کیفیت هوا در تهران طی آبان ماه در حالی ۹ روز در شرایط آلوده قرار داشت که امسال آلودگی هوا علاوه بر آثار سوء بر سلامت سبب تشدید شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز می‌شود. وزارت بهداشت پیش از این نسبت به خطر تشدید کرونا در شهرهای با هوای آلوده هشدار داده بود. از این‌رو ضرورت اجرای اقداماتی برای کنترل آلودگی هوا دو چندان شده است. وزارت بهداشت توصیه کرد که در روزهای آلوده تا حد امکان از منزل خارج نشویم.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر