پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آمار جان باختگان کرونا افزایش می‌یابد

آمار جان باختگان کرونا افزایش می‌یابد





۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در کشور:

 آمار جان باختگان کرونا  افزایش می‌یابد

دولت محدودیت‌های جدیدی را برای ورود و خروج به شهرها اعلام کرد.

با فوت ۴۳۴ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا بالاترین آمار تلفات روزانه را ثبت کرد .این تعداد  بیش‌ترین رکورد فوتی روزانه کرونا در ایران به شمار می‌رود.  به گفته سخنگوی وزارت بهداشت متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسید.

مدتی است که مرگ‌های روزانه ناشی از کرونا در کشور مکررا رکورد می زند؛ مرگ‌های روزانه ۳۰۰ تایی و ۴۰۰ تایی فقط عدد و رقم نیستند؛ هر کدام از این اعداد یک انسانند و چه بسیار خانواده‌هایی را که طی حدود ۹ ماه گذشته به سوگ نشانده است.

در این خصوص سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷۷۱۹ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این میان ۲۳۸۹ تن در مراکز درمانی بستری شدند. به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: تا روز  ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۸۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تا کنون ۴۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.به گفته وی، ۵۲۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری ادامه داد: تا کنون چهار میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

او همچنین درباره استان‌های در شرایط قرمز بیماری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. لاری درباره استان‌های در شرایط هشدار گفت: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

پیش‌بینی افزایش مرگ و میر کرونایی طی هفته‌های آتی

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ابراز تاسف از آمار مرگ و میر بالای مبتلایان به کرونا در کشور در عین حال هشدار داد: با افزایش موارد بستری مبتلایان در بیمارستان‌ها، آمار مرگ و میر طی هفته‌های آتی افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: با توجه به بالا بودن آمار موارد بستری مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های عادی و بخش مراقبت‌های ویژه باید در هفته‌های آتی شاهد آمار اسف بار بالای مرگ و میر هموطنانمان باشیم.

وی افزود: برای خاتمه این اوضاع و رفع این موضوع به عزم و اداره جدی و همگانی و وحدت ملی نیاز داریم تا پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت کنیم و نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌ها وجود داشته باشد تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را شکست دهیم.

محدودیت‌های رفت وآمد در ۲۵ مرکز استان از ظهر دوشنبه اعمال می‌شود

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای از محدودیت‌ رفت وآمد در ۲۵ مرکز استان از ظهر روز – دوشنبه- خبر داد. از ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخ ۱۲/۰۸/۱۳۹۹ خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در ۲۵ مرکز استان، ممنوع است. 

تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان زنجان، سمنان و کرمان ۲۵ مراکز استانی هستند که محدودیت‌های جدید در آن‌ها اعمال می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آن‌ها آغاز و به صورت یکپارچه ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی ممنوع است.

زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ آبان و زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶ آبان ماه است.

پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفین بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کند.

همچنین خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌شوند.

بر اساس این اطلاعیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تشکیل جلسه با دستگاه‌های متولی نسبت به هماهنگی و پشتیبانی جهت اجرای محدودیت‌های ابلاغی اقدام می‌کند. در این راستا لازم است ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انسداد معابر غیر اصلی با هماهنگی پلیس راهور استان اقدام کنند.

همچنین کمیته اطلاع رسانی نسبت به انجام اقدامات تبیینی و انعکاس تصمیمات در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما و مطبوعات، اقدام مستمر و موثر اقدام کند.

 کمیته اطلاع رسانی نسبت به انجام اقدامات تبیینی و انعکاس تصمیمات در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما و مطبوعات، اقدام مستمر و موثر معمول نماید. در این راستا تنظیم اطلاعیه‌های لازم و انجام مصاحبه های تخصصی مد نظر و اقدام قرار گیرد.

خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌گردند. 

محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور به ایسنا در خصوص روند بیماری کرونا در ایران گفته زمانی‌ که مکاتباتی را که از سوی سازمان نظام پزشکی با آقای رییس جمهور انجام دادیم، مرور می‌کنیم، می‌بینیم که در همان زمان درباره کنترل اپیدمی با روش‌هایی که در حال حاضر هم بر آن‌ها تاکید می‌کنیم، مطرح شده است، اما اجرایی نشده‌اند و طبیعتا اکنون به بحرانی جدی رسیده‌ایم که از نظر مرگ و میر می‌توان نام فاجعه بر آن گذاشت. تعداد مرگ اعلامی و رسمی ثبت شده روزانه بالای ۳۰۰ یا ۴۰۰ مورد اعلام می‌شود و همه می‌دانند و مسئولان وزارت بهداشت هم اعلام کرده‌اند که این آمار، فقط آمار بیماران ثبت شده است و آمار بالاتر از این‌هاست. سازمان نظام پزشکی با بررسی‌های  میدانی، در بیمارستان‌ها و محل‌های دفن افراد مبتلا به کرونا، عددی حداقل سه برابر آمار اعلامی را در زمینه مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ کسب کرده است. بنابراین این موضوع به توجهی بسیار جدی نیاز دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر