پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استقبال جریان‌های سیاسی از سخنان صریح رهبری

استقبال جریان‌های سیاسی از سخنان صریح رهبری





۴ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۵۴

آیا برخی چهره‌های اصولگرا از فحاشی به رییس جمهور دست برمی‌دارند؟

استقبال جریان‌های سیاسی از سخنان صریح  رهبری

اظهار نظرهای تند برخی چهره‌های اصولگرا علیه رییس جمهوری که در روزهای اخیر با واکنش انتقادی شماری از مسئولان و کارشناسان کشور روبه‌رو شده بود، سخنرانی و موضع‌گیری صریح رهبری انقلاب را هم در پی داشت. در روزهای اخیر برخی چهره‌های سیاسی از جمله دو نماینده مجلس در فضای مجازی و برخی سخنرانی‌ها، مسائلی مثل استیضاح و محاکمه و یا اعدام رئیس‌جمهور را مطرح کرده و حتی چند نفر از آنان رو به هتاکی و فحاشی به رئیس قوه مجریه آوردند.

این تندروی‌ها آن هم در شرایطی که کشور از طرفی در جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی آمریکاست و از سوی دیگر با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند باعث شد تا رهبر انقلاب نسبت به آن واکنش نشان دهند و در تذکری جدی، سیاستمداران کشور  را از ورود به مسائل حاشیه‌ای  و هتک حرمت مقامات ارشد بر حذر دارند.
بر اساس گزارش سایت leader.irحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (شنبه) در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاهها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان، هدف از تشکیل این جلسه را که به دعوت ایشان تشکیل شد، وضعیت تأسف بار بیماری کرونا در کشور و لزوم تلاش مضاعف و بکارگیری ابتکارات جدید برای مواجهه با این ویروس، بیان کردند و افزودند: البته اصل این موضوع و همچنین اوج پاییزی آن در همه دنیا فراگیر است و فقط مخصوص ایران نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نحوه مدیریت مقابله با این ویروس در کشورهای مختلف، خاطرنشان کردند: در برخی کشورها همانند امریکا بدترین مدیریت اعمال شده است ولی ما باید تلاش کنیم از این حادثه که با جان و سلامت مردم و امنیت و اقتصاد آنها در ارتباط است، با بهترین مدیریت عبور کنیم.

ایشان لازمه اِعمال مدیریت صحیح و مناسب را «اتخاذ تصمیم‌های قاطع حاکمیتی»، «اقناع افکار عمومی» و «همکاری همه دستگاهها و همچنین همکاری مردم» دانستند و افزودند: البته این همکاری فقط مختص مقابله با کرونا نیست بلکه باید در همه مسائل بخصوص مسائل سیاسی وجود داشته باشد زیرا کشور که دارای ملتی قدرتمند، نظام نوپدید و سخن جدید است، به‌طور طبیعی با مسائل مهمی در عرصه جهانی و داخلی مواجه است.رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور، به اقدام اخیر برخی‎ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام می‌کنم.

ساعاتی پس از این بیانات مقام معظم رهبری، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم قم که یکی از کسانی بود که اظهاراتش حاشیه‌هایی را به وجود آورده بود در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «تبعیت از فرامین الهی رهبر عزیز و ولی امرم را از اوجب واجبات می‌دانم و تمام آبرو، هستی، و وجود خود را در اطاعت اوامرش تقدیم می‌دارم و در چارچوب تکالیف قانونی خود و تدابیر معظم له لحظه‌ای از احقاق حقوق مردم شریف غفلت نخواهم کرد.» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که ادعای ولایتمداری و انقلابی‌گری دارند باید بیش از دیگران به ارزشهای اخلاقی و اسلامی پایبند باشند ولی عده‌ای انقلابی گری را با فحاشی و هتک حرمت اشتباه گرفته اند.
مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی کرونا اظهار داشت: هتک حرمت اشخاص حتی افراد عادی امری غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرقانونی است.

او تصریح کرد: وقتی که هتک حرمت نسبت به مسئولان عالی رتبه کشور باشد قانون این موضوع را با صراحت جرم تلقی کرده و چون جرم آشکار است احتیاج به شاکی خصوصی ندارد و مدعی العموم باید برای برخورد با آن ورود کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز، برخورد مدعی العموم با هتک حرمت رییس جمهوری را دفاع از حریم اخلاق عمومی دانست و افزود: موضوع هتک حرمت رییس جمهوری بحث حفظ اخلاق عمومی است چرا که رییس جمهوری منتخب مردم است. در واقع منصب ریاست جمهوری یک منصب ملی محسوب می شود و بحث شخص مطرح نیست.
انصاری با بیان اینکه جنبه عمومی هتک حرمت و اثرات نامطلوب آن برای جامعه روشن است، افزود: چنین رفتاری علاوه بر این که در داخل تاثیر نامطلوبی دارد و باعث فرهنگ سازی نادرست می شود، در عرصه بین‌المللی هم مقامات عالی رتبه کشور را تضعیف کرده و  باعث می شود آنها از موقعیت مطلوبی برای دفاع از منافع مردم در برابر قدرت های خارجی برخوردار نباشند.

او با اشاره به بی توجهی برخی افراد و جریان های سیاسی نسبت به تبعات اظهاراتشان برای کشور خاطرنشان کرد: این افراد وقتی از تریبون های رسمی و عمومی سوء استفاده می کنند، ابعاد جرمشان مضاعف می شود زیرا توهین در میان جمعی چند نفره با توهین از تریبون مجلس که از رادیو پخش و در معرض مردم ایران و جهان است، فرق دارد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، هتک حرمت رییس جمهوری از تریبون مجلس را سوء استفاده از موقعیت و قدرت ارزیابی کرد و گفت: صاحبان رسانه و تریبون و امثال آنها باید خود منادی وحدت و اخلاق باشند و در این باره مسئولیت مضاعف دارند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر