پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دومین باغ وحش کشور در اغما

دومین باغ وحش کشور در اغما





۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸

دومین باغ وحش کشور در اغما

متاسفانه شیوع کرونا علاوه بر تاثیراتی که بر وضعیت سلامت، اقتصاد و … افراد جامعه گذاشت ترکش های آن همچنان به صورت غیر مستقیم در حال ضربه زدن به جامعه حیوانی و باغ وحش‌ها است .به طوری که این اتفاق باعث شد تا قدیمی‌ترین باغ وحش کشور در وضعیت بسیار بدی به سر ببرد .

به گزارش ایلنا دومین باغ وحش ایران که در نزدیکی شهر شیراز قرار دارد این روزها حال و روز خوبی ندارد و  حذف ۱۰۰ درصدی درآمد باغ وحش‌ها به واسطه شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی دوستداران و کارشناسان محیط زیست و حیات وحش درباره تقلیل استاندارد‌های نگهداری حیوانات در باغ وحش‌ها را افزایش داده است. آن طور که مدیر باغ وحش شیراز می گوید: در حال حاضر منابع درآمدی باغ وحش شیراز به صفر رسیده است.

حسینعلی قهرمانی در گفت و گو با ایلنا می افزاید: ماهیانه مبلغی بالغ بر ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون هزینه غذا ونگهداری از حیوانات باغ وحش شیراز است که گران بودن هزینه های نگهداری حیوانات و پرسنل باعث شده که در ماه‌های گذشته و از شیوع بیماری کرونا تاکنون با مشکلات متعددی مواجه شویم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در باغ وحش شیراز تغییر و  تحولات زیادی نسبت به سال های گذشته رخ داده است، می گوید : تمام این هزینه‌ها را به صورت شخصی و بدون هیچ کمک و حمایتی از  سازمان و یا  نهادهای مربوط پرداخت کرده ایم.

قهرمانی‌نژاد می‌افزاید: با هدف حمایت از حیوانات و طبق علاقه‌ای که به حیوانات و طبیعت و همچنین مردم شیراز داشتیم  باعث شد  تا یک تفرجگاه عمومی برای مردم که توأم با جاذبه های توریستی  و الفت انسانها با طبیعت است، راه اندازی کنیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه باغ وحش شیراز به لحاظ قدمت دومین باغ وحشی است که در کشور ایران راه اندازی شده است ،افزود : این باغ وحش را پدرم حدود 60 سال پیش احداث کرد. زمانی که پدرم به دیگر کشور ها برای نمایش می رفت مردم آن کشور ها به پاس تشکر حیواناتی را به پدرم به عنوان هدیه به مردم ایران اهدا می کردند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *