پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کمک سازمان ملل به تالاب هامون

کمک سازمان ملل به تالاب هامون





۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶

کمک سازمان ملل به تالاب هامون

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: قسط اول کمک ۱۱ میلیون یورویی سازمان ملل در راستای طرح تأمین معیشت جایگزین در هامون پرداخت شد.

وحید پورمردان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با کمک بین‌المللی در راستای حفاظت و احیای تالاب هامون، عنوان کرد: این کمک بین‌المللی در قالب برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) تحت عنوان تأمین معیشت جایگزین در هامون در حال انجام است. براین اساس کمکی ۱۱ میلیون یورویی برای اجرای طرح تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان این‌که این کمک بین‌المللی به‌طور غیرمستقیم بر احیای تالاب نقش داشته و باعث کاهش فشار از هامون می‌شود، گفت: خشکسالی‌ها تأثیر زیادی بر معیشت مردمی می‌گذارد که از تالاب ارتزاق می‌کند و زمانی‌که ما قصد داریم در راستای احیای تالاب و مهار کانون‌های گرد و غبار اقدام کنیم و دسترسی‌ها را به آن بیشتر کنترل کنیم باید سعی کنیم به معیشت مردم بیشتر توجه کنیم. پورمردان با بیان این‌که معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده قسط اول این کمک پرداخت شده، اظهار کرد: تمرکز برنامه تأمین معیشت جایگزین در هامون مورد نظر سازمان ملل بر صنایع‌دستی استان و مواردی همچون سفالگری، حصیربافی و خامه‌دوزی است.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر