سایت خبری پیام ما آنلاین | کلاه گشاد خودروسازان بر سر محیط زیست

کلاه گشاد خودروسازان بر سر محیط زیست





۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰

کلاه گشاد خودروسازان بر سر محیط زیست

رئیس‌سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروسازان اول بهانه می‌آوردند و مردم و مسئولان را گول زده بودند که ما به خاطر تحریم‌ها تکنولوژی نداریم اما بعدها مشخص شد که تکنولوژی داشتند ولی به خاطر اینکه حدود ۱۰ میلیون تومان برای آنها آب می‌خورد می‌خواستند با سلامتی مردم معاوضه کنند که قبول نشد.به گفته عیسی کلانتری وزارت نفت اعلام کرده که در زمستان نمی‌تواند همزمان صددرصد گاز مصرفی مردم و گاز نیروگاه‌ها را تأمین کند بنابراین اگر مردم در مصرف گاز خانگی صرفه جویی کنند و درجه حرارت آبگرمکن و شوفاژ منزل را پایین بیاورند بخش زیادی از این مشکل حل می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهارکرد: متوسط دریافتی محیط بانان تا سه سال قبل یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و اجحاف فراوانی در حق محیط بانان می‌شد اما ما امروز با کمک سازمان برنامه متوسط دریافتی محیط بانان را از این مبلغ به ۴ میلیون تومان افزایش دادیم. برخی از مدیران کل متاسفانه به دلیل کمبود پرسنل در ادارات محیط بانان را از پاسگاه‌ها به ادارات کشانده بودند که با دستور ما تمام محیط بانان به جز کسانی که قابلیت پست مدیریتی را داشتند به پاسگاه‌های خود برگشتند.

وی افزود: قبلا اگر محیط بان در یک درگیری کسی را می‌کشت باید قصاص می‌شد و اگر کشته می‌شد هم که دیگر کشته شده بود اما ما به محیط بانان آموزش می‌دهیم تا حداقل بتوانند صورتجلسه بنویسند و از حق خود دفاع کنند. ما معتقدیم که هیچ کسی نباید کشته شود اما بالاخره درگیری است و ممکن است اتفاق بیفتد. خوشبختانه طی دو سال گذشته تلفاتی از محیط بانان نداشتیم و حداقل تلفات را هم از شکارچیان داشتیم.

وی با اشاره به به روزرسانی تجهیزات محیط بانان گفت: ما سازمان ضعیفی هستیم و کل بودجه سازمان محیط زیست فقط ۷۵۰ میلیارد تومان است. محیط زیست برای مردم است و لذا خود مردم باید محیط زیست را حفظ کنند. بنده با ۳۵۰۰ محیط بان قادر به حفظ محیط زیست نیستم و اگر مردم همراهی نکنند این ۳۵۰۰ محیط بان عملاً نمی‌توانند هیچ کاری کنند بنابراین مردم برای حفظ سلامتی خود و محیط زیست و حقوق نسلهای آینده در مصرف صرفه جویی و مواد پلاستیکی را هم چندبار مصرف کنند.

کلانتری که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پایان اظهار کرد: سازمان محیط زیست ۷۰۰۰ پرسنل دارد که فقط ۳۵۰۰ نفر آن محیط بان هستند و اگر مردم به امید سازمان بخواهند محیط زیست را حفظ کنند قطعاً در اشتباهند لذا همه مردم ما باید محیط بان باشند و صدا و سیما هم بیشتر کمک کند و چگونگی حفظ محیط زیست را به مردم آموزش دهد. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از خودروسازان به موضوعاتی از قبیل وضعیت دریاچه ارومیه، فرسایش خاک و تجهیزات محیط بانان پرداخت.عیسی کلانتری با بیان اینکه متوسط بارش در ایران ۸۰ میلیونی، از ۲۰۰ میلیمتر بیشتر نیست، اظهارکرد: ما درمورد آب دو مشکل داریم؛ نخست اینکه تفکر کم آبی برای سیاستگذاران و تصمیم گیران ما تفکر سختی است و دیگری هم خود واقعیت کم آبی است.وی با تأکید بر اینکه کل سیاست‌های توسعه‌ای و آمایشی باید به محوریت آب برگردد، گفت: تولید محصولات کشاورزی با آب دریا قیمت تمام شده محصولات را بیش از ۱۰ برابر قیمت جهانی افزایش می‌دهد و توجیهی هم ندارد بنابراین ما باید با کم آبی بسازیم و در حقیقت انتخاب اجباری ماست. ما حق انتخاب نداریم و همه سیاست‌های ما به ویژه در بخش‌های پرمصرف مانند کشاورزی باید دگرگون شود.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین روزگار سخت و محدودیت‌های بسیار گسترده‌ای را برای حاکمان و تصمیم گیران در آینده نزدیک پیش بینی کرد و گفت: تصمیم گیران آینده باید از خیلی از خواسته‌ها و آرزوهایشان صرف نظر کنند به ویژه که اگر قرار بر افزایش جمعیت کشور هم باشد البته وقتی بر اساس علم جهانی به این نتیجه برسیم که تا چه اندازه می‌توان از آب استفاده کرد آن وقت سیاستمداران آزادند که بر مبنای سیاستهای جهانی و داخلی تعیین تکلیف کنند.‌‌‌‌‌‌

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *