پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فصل سوم تهیه نقشه باستانشناسی دشت مرودشت

فصل سوم تهیه نقشه باستانشناسی دشت مرودشت





۱ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۴

فصل سوم تهیه نقشه باستانشناسی دشت مرودشت

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: سومین فصل بررسی و تهیه نقشه باستان‌شناسی دشت مرودشت با مجوز پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور توسط باستان‌شناسان داخلی آغاز شده است.

حمید فدایی افزود: تهیه نقشه باستان‌شناسی منطقه پارسه و دشت مرودشت از طرح‌های مهمی است که در طول سال‌های گذشته توسط گروه باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید پیگیری و با همکاری اداره‌کل استان، انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، فدایی گفت: اکنون سومین فصل از این بررسی، به مدت یک دوره برنامه‌ریزی شده و عملیات میدانی آن توسط همکاران باستان‌شناس این پایگاه، به سرپرستی وحید بارانی آغاز شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: امید می‌رود در طول این برنامه، شناسایی و مستندنگاری، بخشی دیگر از ظرفیت‌های تاریخی منطقه و یافته‌ها و اطلاعات مربوط به محوطه‌های باستانی حاصل از این بررسی را بتوان بر روی سیستم مختصات جغرافیایی GIS ارائه کرد.

وحید بارانی کارشناس گروه باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و سرپرست بررسی تهیه نقشه باستان‌شناسی دشت مرودشت نیز گفت: فصل سوم بررسی و شناسایی دشت مرودشت به‌منظور تهیه نقشه باستان‌شناسی مرودشت، دربرگیرنده حریم درجه سه مجموعه جهانی تخت جمشید و مرودشت است.

او افزود: با توجه به فصول گذشته در این بررسی‌ها، تعداد ۴۰۲ محوطه در دشت میان‌کوهی این حوزه در حریم یک و دو مجموعه جهانی تخت جمشید بررسی و گزارش هر کدام جداگانه ارائه شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر