پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هشدار افزایش فوتی‌ها

هشدار افزایش فوتی‌ها





۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸

هشدار افزایش فوتی‌ها

آمار مبتلایان در استان‌ها اعلام نمی‌شود اما آمار بستری‌ها و فوت‌شدگان نشان از رشد بالای مبتلایان دارد.

تاکید فعالان حوزه بهداشت و درمان که روزهای بسیاری سختی را تاکنون پشت سر گذاشته‌اند این است که مبارزه با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و مردم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از احتمال بروز موج‌های بعدی این بیماری جلوگیری کنند.

کرونا که آمد سبک زندگی مردم تغییر کرد و بسیاری از کسب و کارها تعطیل شد و عده ای بیکار و بسیاری نیز بیمار شدند و اکنون بیماران زیادی روی تخت بیمارستان ها در امید بهبودی هستند و به حال افراد سالم حسرت می خورند.

ویروس کرونا هزار چهره دارد و هر روز به یک طریق رخ می نماید، این را از حال و روز افراد مبتلا به کرونا باید فهمید، از این رو ما هم برای اینکه در دام این بلا نیفتیم باید مراقبت های بهداشتی را رعایت کنیم.

ما باید بپذیریم که کرونا حالا حالاها تمام شدنی نیست و هر روز در کمین ما و خانواده هایمان است و ابتلای یک فرد یعنی بیمار شدن یک خانواده، پس بهتر است کمی احساس مسئولیت کنیم و بیشتر از قبل مراقب سلامتی مان باشیم.

شرایط فعلی ایجاب می‌کند تا اپیدمی کرونا بسیاری از هنجارها و طرز تفکرها را تحت تاثیر قرار دهد لذا کرونا  به مردم فهماند جامعه در هر لحظه با خطرات متعدد مواجه است در نتیجه کرونا سبک زندگی، هنجارها، اعتقادات و آداب و رسوم را تحت تاثیر قرار داده است.

اپیدمی کرونا یک نوع سبک زندگی است و به افراد آموخت که زندگی فراز و نشیب‌های فراوان دارد و چاره‌ای  نیست جز آن که با این ویروس زندگی کنیم اما روش‌های مراقبت از خود و دیگران را هم مد نظر داشته باشیم.

آنچه که مسلم است همه‌گیری ویروس کرونا هنوز تمام نشده و تا کشف دارو یا واکسن باید با رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک کماکان از ابتلا و انتشار این ویروس جلوگیری کرد. احتمالا تا سال‌های آینده جهان درگیر ویروس کرونا (کووید-۱۹) خواهد بود به همین علت باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

کرونا با آن مشکلاتی که در کشور و سایر نقاط جهان ایجاد کرده است به نظر می رسد به این زودی ها دست از سر انسان ها برنمی دارد و گواه آن هم می تواند گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد که تاکنون در کشور یعنی  تا ۲۵ خردادماه ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسیده است.                                    

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۴ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۴۸ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

در بیشتر استان‌هایی که وضعیت قرمز اعلام شده استانداران به دنبال ایجاد تدابیر جدید هستند. مواردی که برای اجرای آنها نیاز به واگذاری اختیارات از مرکز به استان‌ها است. موضوعی که به نظر می‌آید اولویت ستاد ملی کرونا نیست. به همین دلیل در بیشتر استان‌های غربی و جنوبی که درگیری با کرونا رو به افزایش است باید بار دیگر ستادهای کرونای استانی با قدرت تصمیم‌گیری محوریت کار را بر عهده بگیرند.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر