پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خروج خانه گلستانه از فهرست میراث ملی کذب است

خروج خانه گلستانه از فهرست میراث ملی کذب است





۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۵

خروج خانه گلستانه از فهرست میراث ملی کذب است

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با اشاره به پیگیری‌هایی که درخصوص خروج خانه گلستانه از فهرست میراث ملی انجام شده‌ است، گفت: این ملک از فهرست میراث ملی خارج نشده و چنین رایی از سوی دیوان عدالت اداری ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش ماجرای بنر زرد رنگی که بر  بالای خانه گلستانه در خیابان قزوین نصب شده بود، خبرساز شد. روی این بنر نوشته شده بود: «این ملک به شماره دادنامه … به تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ در شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رفع اثر و از فهرست آثار ملی خارج شده است.»

هرچند پرهام جانفشان (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران) در این خصوص گفته بود: ملک گلستانه در سال ۱۳۹۶ بر اساس رای دیوان عدالت اداری از ثبت خارج شده است. دادگاه از سال ۹۲ پیگیر این موضوع بود تا آنکه در سال ۹۶ حکم بدوی و تجدیدنظر و در نهایت حکم خروج از ثبت صادر شد.

اما سیدهادی احمدی روئینی (مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی) با تکذیب این موضوع به ایلنا گفت: بعد از آنکه این بنر بر روی ملک گلستانه نصب شد، پیگیری‌های لازم را آغاز کردیم. همکاران حقوقی وزارتخانه میراث وگردشگری از مراجع قانونی این موضوع را پیگیر شدند و شماره‌ها را چک کردند و متوجه شدند رای قطعی خروج از ثبت صادر نشده است. در واقع می‌توان گفت، خروج از ثبت این ملک نیازمند طی مراحل تجدید نظر، دفاعیات ما و… است و هنوز تا خروج از ثبت راه دارد. او ادامه داد: مالک دادنامه ارائه داده است و این به معنای رای قطعی نیست. او شماره شکایت دادنامه خود را نوشته درحالی که هنوز حکم قطعی دیوان عدالت اداری مشخص نیست.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر