پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مهار ۹۵ درصدی آتش سوزی در جنگل‌های گچساران

مهار ۹۵ درصدی آتش سوزی در جنگل‌های گچساران





۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳

مهار ۹۵ درصدی آتش سوزی در جنگل‌های گچساران

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار ۹۵ درصدی آتش سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران خبر داد.

غلامحسین حکمتیان اصل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: جهت کمک به مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل های گچساران ۲ بالگرد هوانیروز، یک بالگرد شرکت نفت گچساران هم اکنون در منطقه مستقر شدند و قرار است یک هواپیمای آب پاش وزارت دفاع نیز مستقر شود.

وی اظهار کرد: از همه نیروهای مردمی و محلی و تشکلها و دستگاه هایی از جمله استاندار، مجموعه استانداری، فرمانداری گچساران، شرکت نفت گچساران، سپاه و بسیج، نماینده گچساران و باشت و هوانیروز بخصوص نیروهای مردمی و محلی منطقه و روستاهای اطراف که ما را در مهار و خاموش کردن این آتش سوزی کمک کردند، تشکر می کنم.

مدیرکل  منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آتش سوزی جنگل ها با نیروی اداری مقدور نیست بلکه نیروی متخصص و آموزش دیده می خواهد.

حکمتیان اصل تصریح کرد: صعب العبور، سخت گذر و صخره ای بودن منطقه، وزش باد شدید و گرمای هوا از جمله دلایل طولانی شدن آتش سوزی جنگلهای گچساران است. وی ادامه داد: ساعت ۱۶ عصر روز یکشنبه آتش سوزی مهار شد اما بعلت وزش باد شدید کنده های باقی مانده دوباره شعله ور شدند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود اعتبار برای مقابله با آتش سوزی جنگلهای استان مواجهید، عنوان کرد: در بخش اعتبارات استانی انتظار توجه ویژه داریم.

حکمتیان اصل تاکید کرد: در فصل زمستان و بارش ها با سیل مواجهیم که علت آن از بین رفتن و توجه نکردن به جنگلهاست، اگر پوشش جنگلی داشته باشیم با سیل مواجه نمی شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر