سایت خبری پیام ما آنلاین | رحمانی لابی نکرد، برکنار شد

رحمانی لابی نکرد، برکنار شد





۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵

رحمانی لابی نکرد، برکنار شد

در حالی که برخی قیمت پراید را دلیل برکناری وزیر صمت می‌دانستند، رحمانی از فشار واعظی برای استعفایش خبر داد.

روز گذشته با خبر ناگوار شلیک اشتباه به ناو خودی شروع شد و با برکناری وزیر صمت به پایان رسید. صنعت،معدن و تجارت وزیر دیگری را قربانی کرد. رییس جمهور که در روزهای گذشته وعده کنترل بازار خودرو را داده بود و در کنفرانس ویدیویی همراه با وزیر صمت از پروژه‌های مس در خاتون آباد شهربابک رونمایی کرد، روز گذشته وزیر خود را کنار گذاشت.

هر چند که گفته می‌شود رحمانی به دلیل مسائل مختلف از جمله افزایش جهشی قیمت پراید و توزیع کالا مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود اما برخی معتقد هستند دلیل برکناری این بوده که روحانی از عملکرد رحمانی در تفکیک بخش بازرگانی وزارت صمت راضی نبوده است. 

در روزهای اخیر با رسیدن قیمت پراید به 90 میلیون تومان، انتقادات از وزیر صمت به اوج رسید. او دیروز با صدور دستوری 24 ساعت مهلت برای ساماندهی بازار تعیین کرد اما با پایان این مهلت، خبر برکناری او منتشر شد.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس، در صفحه شخصی خود در توییتر در مورد برکناری وزیر صمت نوشت:مردم عزیز بدانند آقای روحانی به خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو، آقای رحمانی وزیر صنعت را برکنار نکرد.چهارشنبه به رحمانی ابلاغ شد اگر مجلس به وزارت بازرگانی (بخوانید وزارت واردات و رانت خواری) رای ندهد باید استعفا دهید وزیر هم استعفا را نپذیرفته و برکنار شد.

عصبانیت روحانی از وزیر معزول خود به حدی بود که در خبر برکناری رحمانی از راس وزارت صمت با انتشار خبر حکم روحانی برای تعیین سرپرست وزارت صمت مشخص شد. در این حکم، اشاره ای به رحمانی نشده است.این برای نخستین بار در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی است که او وزیری را برکنار می کند.

مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت بود. درمتن حکم حسن روحانی خطاب به مهندس حسین مدرس خیابانی آمده است:

انتظار دارد نظر به ضرورت توجه ویژه به جهش تولید که در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب ارتقاء اقتدار و عزت ملی خواهد بود، ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل موثر با دستگاه‌های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب‌نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام نمایید.

توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسئلت دارم.

نامه رحمانی در اعتراض به واعظی

وزیر برکنار شده صمت در نامه ای به رئیس جمهور از تهدید واعظی در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد! در متن نامه رضا رحمانی وزیر عزل شده صنعت خطاب به رئیس‌جمهور آمده است:در تاریخ ۱۷/ ۲ / ۱۳۹۹ جناب آقای واعظی با اینجانب تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم.

امروز ۲۲/ ۲ /۱۳۹۶ که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم مجددا جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفاء بدهم.به استحضار میرسانم اینجانب حجت شرعی برای استعفاء نمی بینم و کماکان مثل ۱۹ماه و سالیان گذشته با تمام توان آماده خدمتگزاری بوده و بویژه در شرایط سخت کشور و تجربیات گرانبهایی که اندوخته ام کماکان آماده فداکاری و خدمتگزاری شبانه روزی به مردم عزیزمان هستم از اینکه در دوره حدود ۱۹ ماهه مسئولیت اینجانب علیرغم برنامه ریزی های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانه روزی همکاران صدیقم نسبت به حفظ، افزایش و رونق تولید و تامین کالای اساسی و مایحتاج عمومی کشور به ویژه عبور از تحریم ها و حوادث مختلف و علی الخصوص بحران کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است به خود می بالم و در تعجب هستم که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می بایست اینگونه بنا به انگیزه های سیاسی تحت فشار قرار گیرم.در هر حال هر تصمیمی بگیرید برای اینجانب محترم است و کماکان خود را خدمتگزار کوچک و عاشق ملت بزرگ ایران و سرباز ولایت میدانم.

 

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *