پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بودجه این وزارتخانه را اصلاح کنید

بودجه این وزارتخانه را اصلاح کنید





۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷

بودجه این وزارتخانه را اصلاح کنید

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با برخی نمایندگان مجلس یازدهم، با ابراز نارضایتی از بودجه این وزارتخانه که کفاف حفاظت، مرمت و نگهداری از میراث فرهنگی و هزینه تبلیغات گردشگری را نمی‌دهد، درخواست کرد: بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ریشه‌ای اصلاح شود.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی‌اصغر مونسان در دیدار با مجمع نمایندگان منتخب مردم استان گلستان در مجلس یازدهم شورای اسلامی،  گفت: از نظر بودجه‌ای عقب هستیم، با توجه به این‌که سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم اما همچنان بودجه این وزارتخانه کم است. با تلاش‌هایی که کردیم نرخ رشد بودجه ما نسبت به گذشته ۳۰ درصد شد. بودجه ما نسبت به وزارت ورزش و جوانان نصف است، متأسفانه بودجه باید از ریشه درست شود.

او یادآور شد: این وزارتخانه چندبخشی است، کارهای عمرانی در حوزه میراث فرهنگی انجام می‌دهد. در حال حاضر ۲۵۰۰ پروژه مرمتی در حال اجرا داریم. اشتغال‌زایی آن بالاتر از وزارت راه و مسکن و شهرسازی است، زیرا همه‌ کارهای ما یدی و دستی است، درنتیجه نرخ اشتغال آن بالاست. در حقیقت میراث فرهنگی ماهیت فرهنگی و عمرانی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: همه نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی در نشست‌های خود موضوعات میراث فرهنگی و صنایع‌دستی را پیگیری می‌کنند، اما یک عقب‌ماندگی تاریخی داریم. در گذشته سازمان بودیم اما با تدبیر خوب نمایندگان مجلس به وزارتخانه تبدیل شدیم و این‌ یک اقدام مثبت بود زیرا رأی‌گیری‌ها درباره موضوعات در هیئت‌وزیران انجام می‌شود. با انجام این کار حق پیگیری مطالبات در دولت بالا رفته و تعاملات بین دستگاهی بیشتر شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر