پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرود فلامینگوهای مهاجر در میاندشت جاجرم

فرود فلامینگوهای مهاجر در میاندشت جاجرم





۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰

فرود فلامینگوهای مهاجر در میاندشت جاجرم

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۳۰ قطعه پرنده مهاجر فلامینگو، امروز در منطقه میاندشت جاجرم مشاهده شده و محیط‌بانان از آنان تصویربرداری کردند.

مهدی اله پور، شامگاه چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فلامینگوها، در آب بندهای منطقه میاندشت، فرود آمده اند و احتمال می رود تا یک هفته در این منطقه ماندگار شوند.

وی افزود: این پرندگان مهاجر در مسیر مهاجرت به مناطق سیبری، در بین راه برای تغذیه و استراحت در آب بند منطقه میاندشت جاجرم فرود آمده اند که پس از مدتی این منطقه را ترک و ادامه مسیر خواهند داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بارندگی های مناسب امسال، سبب تغذیه آب بندهای منطقه میاندشت جاجرم شده است.فلامینگو از گونه هایی است که عمدتا در کنار دریا و دریاچه های آب شور با عمق کم زندگی می کند و دریاچه ارومیه، حاشیه دریای خزر و سیستان و بلوچستان از زیستگاه های اصلی این پرنده در ایران است

این گونه مهاجر، پیش از این هم در برخی از آبگیرهای شهرستان جاجرم مشاهده شده بود.فلامینگو، با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، پرنده ای آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ های سفید و صورتی است که به آرامی راه می‌رود و در حالی که سر و منقار خود را در آب کم عمق فرو برده، تغذیه می‌کند.

این گونه شاخص ترین پرنده آبچر در جهان هست و پر و بال بنفش- قرمز، به تنهایی این پرنده را از سایر پرندگان ممتاز می کند. به گزارش ایرنا هرساله پرندگان مهاجر از اواسط فصل پاییز از مناطق سردسیر سیبری به تالاب ها و آبگیرهای خراسان شمالی وارد می شوند و پس از زمستان گذرانی در اوایل بهار برای زادآوری به سیبری باز می گردند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *