پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بررسی علت مرگ نهنگ به گل نشسته

بررسی علت مرگ نهنگ به گل نشسته





۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳

بررسی علت مرگ نهنگ به گل نشسته 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کارشناسان علت مرگ نهنگ به گل نشسته در ساحل لیلتین دیلم را بررسی می‌کنند که علت آن می‌تواند کهولت سن یا آسیب دیدگی به علت برخورد با شناور‌های دریایی باشد.

 فرهاد قلی‌نژاد بیان کرد: در دو سه روز اخیر شاهد به گل نشستن یک نهنگ با طول تقریبی ۱۵ متر در ساحل لیلتین دیلم بودیم که با همکاری دریابانی، سپاه و سایر ارگان‌ها این نهنگ را به ساحل انتقال دادیم تا  بوی تعفن آن منازل مسکونی اطراف را آزار ندهد و در فرصت مناسب اقدامات کارشناسی بر روی لاشه نهنگ انجام شود.

وی افزود: نهنگ به گل نشسته  از نوع نهنگ گرمسیری یا براید است و علت تلف شدن آن در دست بررسی است، ولی به احتمال زیاد مرگ این نهنگ به خاطر کهولت سن و یا برخورد با شناور‌های دریایی و آسیب دیدن بدن نهنگ رخ داده است که همکاران من در حال بررسی موضوع هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: پس از علت یابی مرگ نهنگ، عملیات بیومتری و مسائل اکولوژی را انجام می‌دهیم و نهنگ را برای جلوگیری از بوی تعفن دفن خواهیم کرد و سپس اسکلت این نهنگ را فیکس و به موزه انتقال و برای تحقیقات جانورشناسی استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نهنگ‌ها به عنوان بزرگترین پستانداران روی زمین، از رده پستانداران راسته آب بازان هستند که در محیط‌های آبی نقش بسیار مهمی را در اکولوژی و چرخه غذایی اقیانوس‌ها و دریا‌ها بازی می‌کنند و با تغذیه از ماهیان ریز و فیتو پلانگتون‌ها نقش موثری در حفظ زیستگاه‌های آبی  ایفا می‌کنند.‌‌‌‌‌

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *