پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | همه علیه ویروس

همه علیه ویروس





۷ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۳

همه علیه ویروس

روحانی: از شنبه همه فعالیت‌ها به روال گذشته برمی‌گردد، مگر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم دیگری بگیرد.

روزانه ساعت ۱۲ کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، گزارش می‌دهد. او در گزارش روز گذشته گفت: از ظهر روز دوشنبه  ۳۴ نفر مبتلای جدید به کووید ۱۹ شناسایی شده است.  از این تعداد ۱۶ نفر در قم ، ۹ نفر در  تهران، یک نفر در فارس، ۲ نفر در مازندران، ۲ نفر در گیلان، یک نفر در خراسان رضوی( نیشابور)، ۲ نفر در البرز و یک نفر در قشم مشاهده شده است.

عصر دیروز و پس از گزارش وزارت بهداشت نیز خبرهایی از ابتلای برخی از هموطنان منتشر شد. همچنین خبرها از درمان تعدادی از مبتلایان نیز متشر شد. در این میان گزارش‌هایی از پاسخ منفی به بررسی نمونه‌‌های آزمایشی تعدادی از شهروندان نیز در رسانه‌ها آمد.

روحانی: از شنبه کار و فعالیت شروع می‌شود

رییس جمهوری با بیان این که امکانات بهداشتی، پرسنل متخصص و دلسوز ما جزو بخش‌های نمونه کشوری است، گفت: بخش بهداشت جزو بخش‌هایی است که همه مردم می‌توانند به طور کامل به آنها اعتماد کنند.

روحانی که در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا صحبت می‌کرد تاکید کرد: امکانات بهداشتی، پرسنل متخصص و دلسوز ما جزو بخش‌های نمونه کشوری است. بخش بهداشت جزو بخش‌هایی است که همه مردم می‌توانند به طور کامل به آنها اعتماد کنند و در همه مقاطع فعال بودند و در چند ماه پیش هم که ویروس آنفولانزا نوع بی جامعه ما را تهدید می‌کرد به خوبی تلاش کردند و کنترل کردند.

روحانی اضافه کرد: الان هم مطمئن هستیم این پرسنل در کوتاه ترین زمان ممکن این کنترل را انجام خواهند داد. مردم نباید نگران باشند ضمن این که مردم باید همکاری کامل کنند همانطوری که تا امروز همکاری کامل کردند.

وی  با بیان اینکه دستورالعمل های لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر می‌شود، افزود: صدا و سیما مرجع اصلی ما است و همه توصیه هایی که از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسط صدا و سیما اعلام می شود برای مردم باید اهمیت داشته باشد و همه به آن توجه کنند و برای اجرای آن تلاش کنند. 

رییس جمهوری تاکید کرد: کار و فعالیت در کشور باید به صورت آنچه که در ماه ها و هفته های گذشته بوده ادامه پیدا کند منتهی هرکجا جمعیت و اجتماعی است همه مراقبت های لازم پزشکی را باید انجام دهیم.

روحانی بیان داشت: همه باید به تمام مراقبت‌های بهداشتی که توصیه می‌شود، عمل کنند. مدارس، دبیرستان‌، دانشگاه و کارگاه‌ها همه باید دقت کنند، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را انجام بدهند اما همه باید کار و فعالیت کنیم و این یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ما است که با هراس‌افکنی زیاد در جامعه، کشور را به تعطیلی بکشانند. 

رییس جمهوری عنوان کرد: همه باید مشغول کار خودمان باشیم و فعالیت کنیم. همه باید مراقب باشیم. همچنین همه باید اگر موردی را دیدیم و یا شکی کردیم، فرد مشکوکی بود وی را به بیمارستان ببریم.

اگر کار ضروری ندارید در خانه بمانید

سخنگوی قرارگاه کرونا ویروس گفت: هیچ جا امن‌تر از خانه نیست و اگر سفر و کار ضروری ندارید، در خانه بمانید. بهترین مکان برای پیشگیری از ویروس کرونا منازل خودمان است. مردم باید از سفرهای غیرضروری بین شهری و درون شهری اجتناب کنند؛ این توصیه برای سالمندان و بیماران خاص بیشتر اهمیت پیدا می‌کند، چراکه سفرهای بین شهری شیوع ویروس را در سایر استان‌ها افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: استفاده از ماسک برای گروه‌های پرخطر مثل کادر درمان و بیماران ضروری است. ماسک برای افراد نیازمند از طریق شبکه بهداشتی توزیع می‌شود. از روز گذشته بیش از ۷۰۰ هزار پک حفاظتی ماسک به قم ارسال شده و در حال توزیع است. درخواست داریم، مردم از ماسک به درستی استفاده کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: مورد گزارش شده در قشم، ساکن قم بوده که به این منطقه سفر کرده است، سفر به مناطق ساحلی کمکی به پیشگیری از ابتلا نمی‌کند بلکه خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

جهانپور تاکید کرد: برای مسافرت مگر در موارد ضروری هیچ توجیهی به ویژه برای گروه‌های پرخطر مانند مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و مصرف کننده‌های دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی، نمی‌بینیم.

عروسی تا پایان اسفند ممنوع

سخنگوی قرارگاه کرونا ویروس گفت: مجالس عروسی تا نوروز لغو خواهد شد و انجمن‌های صنفی قاعدتا به دلیل ضرورت به کنسلی توجه خواهند داشت اما ممنوعیت برگزاری مسابقات ورزشی با تماشاچی، تعطیلی تئاترها، سمینارها، کنگره، نمایشگاه و دوره‌های آموزشی که مستلزم گردهمایی است به قوت خود باقی خواهد ماند.

سازمان جهانی قول تحویل کیت داد

سازمان جهانی بهداشت قول تحویل کیت تشخیص و حفاظت بیماری داده است و در این باره نگرانی نداریم. نمی‌توانیم از روی نگرانی از افراد آزمایش بگیریم و اجازه نمی‌دهیم که کیت بدون توجه به پروتکل‌ها استفاده شود و برای مصارف لوکس و چکاپ از آن مصرف نخواهیم کرد. این کیت‌ها در دسترس آزمایشگا‌ه‌های خصوصی هم قرار ندارد و اعلام این چنینی تخلف خواهد بود.

جهانپور درباره تولید کیت تشخیصی کووید- ۱۹  گفت: ۲ شرکت دانش بنیان در زمینه تولید کیت‌های تشخیصی ادعایی داشتند، اما تولید انبوه منوط به تایید در اداره کل تجهیزات پزشکی است. با توجه به دانش دانشمندان ایرانی تولید این کیت دشوار نیست و اگر مجوز تولید را بگیریم حتی امکان ارسال آن به کشور‌های نیازمند را خواهیم داشت.او درباره رعایت نکات بهداشتی و تعطیلی پادگان‌ها گفت: در آسایشگاه‌ها و پادگان‌ها و زندان‌ها اقدامات بهداشتی آغاز شده است و نیرو‌های نظامی و کادر درمانی سنگر نخست در خدمت و خط آخر در تعطیلی هستند . بر حسب نیاز از نیرو‌های نظامی برای کنترل ویروس استفاده خواهیم کرد، تاکنون موارد ابتلا در زندان‌ها نداشتیم، اما این موضوع نامحتمل نیست.

 

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *