پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا

پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا





۶ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۳۱

پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا

ما باید کنار هم باشیم

کرونا ویروس ترند یک اخبار در ایران است. خبرهای سایر حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. چون جان انسان در میان است. روز گذشته وزیر بهداشت مهمان جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی بود. نشستی که با اظهارات نماینده قم که از مرکز بحران آمده بود با حواشی همراه شد. چالش اصلی تعداد فوت شدگان است. برخی معتقدند که نهاد‌های رسمی همه‌ی واقعیت را به مردم نمی‌گویند. از جمله امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی. او تعداد فوت شدگان در قم را ۵۰ نفر می‌داند. همین اظهار نظر کافی بود تا بدگمانی به آمارهای رسمی بیشتر شود.

در حالی که ایرانیان چشم از موبایل خود بر‌نمی دارند تا از تازه‌ترین اخبار کرونا ویروس عقب نمانند این پرستاران و کادر پزشکی هستند که در خط مقدم مبارزه با این ویروس وارداتی درحال نبرد هستند. از گوشه و کنار خبر می‌رسد که پرستاران و پزشکان نیز به دام ویروس افتاده و به اتاق ایزوله در محل کار خود منتقل می‌شوند.  

پرستاران خط مقدم مبارزه

رئیس کل سازمان نظام پرستاری فرصت را مغتنم شمرد و طی نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشت: پرستاران برای مقابله با بیماری جدید ویروس کرونا ایستاده‌اند و از جان مایه می‌گذارند اما مسئولان نیز باید به تکلیف خود برای پرداخت حقوق عقب مانده آنان عمل کنند. محمد میرزابیگی روز دوشنبه در این نامه افزود: این روزها که با ورود ویروس کرونا به کشور عزیزمان، فضایی همراه با ترس و نگرانی در آحاد مردم ایجاد شده است، مدافعانی بزرگ، توانمند، ایثارگر و از جان گذشته به نام پرستاران حضور دارند که در گستره سطح و عمق ایران اسلامی و برای وجب به وجب خاکمان برای نفر به نفر آحاد  امت مان در نظام سلامت کشور آرام و قرار ندارند و سلامت و زندگی خود را فدای سلامتی مردم و عزت و سربلندی کشورمان می کنند. همان ها که در تمام لحظات و اوقات ۲۴ ساعته در همه مراکز درمانی بیمارستانی کشور، حضور فعال داشته وهر پرستار،  درشرایط عادی بار  ۱۰ نفر را بدوش می کشد.

وی اضافه کرد: پرستار در نظام سلامت تنها کار پرستاری خود را نمی کند، بلکه باید همزمان حامی و مدافع حقوق بیمار و خانواده او بوده و پاسخگوی بی چون و چرا به سیستم و مسئولان سلسله مراتب یا غیر سلسله مراتب خود باشد. پرستار؛ پاسخگویی مهربان به مردم و مراجعه کنندگان مراکز درمانی، تکمیل کننده خدمات پزشکان و سایر همکاران تیم سلامت و جمع و جور کننده هر کار و مسئولیتی است که از دیگران بر زمین می ماند.

میرزابیگی افزود: در اکثر اوقات وظایف ‌دستورالعمل هایی از سیستم وزارت بهداشت، به مراکز درمانی اعلام و ابلاغ می شود  که خواسته یا ناخواسته اولین و طبیعتا بهترین مجریان آنها پرستارانند. به ویژه در بحران‌ها و بالاخص در موضوع اخیر یعنی کرونا.

کرونا سیاسی نشود

سخنگوی دولت گفت: از همه جناح‌ها می‌خوام که از سیاسی کردن کرونا اجتناب کنند اکنون متاسفانه شاهد برخی سوداگری تلخ در خصوص لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم هستیم همه هر چه داریم باید در اختیار هم قرار دهیم باید همزمانی یکدیگر را حفظ کنیم.ربیعی یادآور شد: ویروس کرونا مرزهای طبیعی و اجتماعی را به رسمیت نمی‌شناسد بین زن و مرد بالاشهری پایین‌شهری این قوم و آن قوم تمایز قائل نمی‌شود، با زندگی روزمره مردم نیز مرتبط است در شرایطی هستیم که همه باید در کنار یکدیگر به مبارزه برخیزیم همه در کنار وزارت بهداشت که در خط اول مقابله است قرار بگیریم و بایستیم و به پزشکان اعتماد کنیم.

مرزها موقتا بسته است

سخنگوی وزارت خارجه مسدود بودن مرزهای کشور با برخی از کشورهای همسایه را موقتی عنوان کرد و گفت: اقداماتی که برای مقابله با این ویروس باید انجام شود، باید جمعی باشد.عباس موسوی اظهار داشت: وقتی ویروس کرونا در کشور شناسایی شد، همسایگان ما نیز نسبت به شیوع بیماری به کشورشان نگرانی‌هایی داشتند که طبیعی هم است اما این مسئله نباید مانع مراودات مردمی یا صادرات و واردات میان کشورها شود.  این دیپلمات ارشد ادامه داد: وزارت امور خارجه از طریق سفارتخانه رایزنی‌هایی را با مقامات ارشد کشورهای همسایه شروع کرده است که اطمینان بدهد هیچ گونه موارد مشکوکی از مرزها عبور نخواهد کرد. از جمله مسائل، گواهی صحت و سلامت است. بحث کالاها هم در جریان است تا در این شرایط، ضمن توجه و درک نگرانی‌های همدیگر، مراودات تجاری ادامه یابد.  موسوی با بیان این که بسیار بعید است که این مسدودیت دائمی و مستمر باشد،گفت: این اقدام هم از جمله اقدامات پیشگیرانه و موقتی که از سوی برخی از کشورها انجام شده است. ایران نیز در بحث ویزاها به اتباع خارجی در حال فکر بر این مسئله است که صدور ویزا کاهش یابد.  

کرونا یقه بازار مسکن را هم گرفت!

با وجود آن‌که معاملات مسکن شهر تهران در یک ماه اخیر ۲۰ درصد بالا رفته، در چهار روز اخیر همزمان با احتمال شیوع کروناویروس از حجم مراجعات حضوری برای بازدید واحدها کاسته شده است.

به گزارش ایسنا، به دنبال شیوع بیماری کرونا و خودداری خانواده‌ها نسبت به  خروج از منزل بررسی‌های میدانی از کاهش مراجعات حضوری برای خرید مسکن حکایت دارد و پیش‌بینی فعالان بازار این است که در صورت ادامه وضعیت کنونی، خرید و فروش افت خواهد کرد. واسطه‌های ملکی می‌گویند با وجود رونق مناسبی که طی هفته‌های اخیر در بازار مسکن ایجاد شده پس از شیوع کروناویروس نگرانی‌هایی بین طرفین معامله برای مواجهه رو در رو با یکدیگر دیده می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

فرصت اندک بقای یوز

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ لاکپشتی نیست

فرصت اندک بقای یوز

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *