سایت خبری پیام ما آنلاین | ۱۲ اثر میراث فرهنگی استان سمنان در انتظار ثبت جهانی

۱۲ اثر میراث فرهنگی استان سمنان در انتظار ثبت جهانی





۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۱۴

۱۲ اثر میراث فرهنگی استان سمنان در انتظار ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۲ اثر تاریخی استان در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی قرار دارد.

مهدی جمال روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، ابراز داشت: مجموعه تاریخی و فرهنگی چشمه علی دامغان از جمله آثار تاریخی استان سمنان در انتظار ثبت درقالب پرونده ثبت جهانی باغ های ایرانی است.

وی ادامه داد: هشت کاروانسرای استان سمنان در قالب پرونده میراث جهانی از دیگر آثاری است که در انتظار ثبت در فهرست سازمان بین المللی یونسکو قرار دارد.

وی بیان کرد: از مجموع هشت کاروانسرای در انتظار ثبت در فهرست جهانی، یک کاروانسرا مربوط به هریک از شهرستان‌های آرادان، گرمسار و سرخه، ۲ کاروانسرا مربوط به سمنان و ۲ کاروانسرا مربوط به میامی است.

جمال تصریح کرد: هسته تاریخی فرهنگی شهر سمنان نیز از دیگر آثار در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی است و البته اکنون در فهرست موقت ثبت جهانی یونسکو قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی در شهرستان شاهرود از دیگر آثار در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو است و البته این آثار نیز در قالب یک پرونده از سال ۲۰۰۷ در فهرست موقت یونسکو قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جنگل ابر استان سمنان واقع در شهرستان شاهرود  در قالب پرونده جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و ۸۱۳ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی  ثبت شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *