پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | طلا از سکه می‌افتد؟

طلا از سکه می‌افتد؟





۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۵۶

طلا از سکه می‌افتد؟

نوسان‌های شدید قیمت ارز و به تبع آن رشد قیمت‌ها از دلایل رکود بازار طلاست.

بازار طلا و سکه به طور سنتی از گزینه‌های نخست خانواده‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که معمولا با نزدیک شدن به ایام عید، رونق می‌گیرد؛ رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در روزهای پایانی سال رشد داشته باشد.

«ابراهیم محمدولی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره چشم انداز بازار طلا در روزهای پایانی امسال، افزود:بهای اونس طلا به نظر می رسد تحت تاثیر تحولات جهانی به ویژه خاورمیانه نوسان‌های مثبت یا منفی داشته باشد که بیشتر افزایشی ارزیابی می شود و موجب رشد تدریجی قیمت‌ها خواهد شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم انداز بازار طلا در روزهای پایانی امسال (۴۰ روز باقی‌مانده تا نوروز) گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که وضعیت بازار بهتر شده و رونق می‌گیرد.

محمدولی با بیان اینکه بازار طلا در ماه های گذشته دچار رکود شده بود، اضافه کرد: نوسان‌های شدید قیمت ارز و به تبع آن رشد قیمت‌ها از دلایل رکود بازار طلاست.

وی اضافه کرد: انتظار می رود در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال، شاهد نوسان های بازار ارز نباشیم تا بازار طلا به ثبات و تعادل رسیده و دچار هیجان نشود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال، بازار طلا، ثبات و تعادل خود را حفظ کرده و قیمت‌ها اندکی رشد کند و بعید است افزایش شدید قیمت‌ها را مشاهده کنیم. رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تحولات قیمت‌ها در بازار طلا، گفت: قیمت سکه و طلا در معاملات ابتدای این هفته، تحت تاثیر رشد قیمت اونس در بازارهای جهانی، روندی افزایشی داشته است.

محمدولی تصریح کرد: قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، در حال حاضر نسبت به روز پنجشنبه ( هفته گذشته) رشد حدود هفت دلاری را تجربه کرده و از یک‌هزار و ۵۶۴ دلار به یک هزار و ۵۷۱ دلار رسید.

وی اضافه کرد: بهای هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در روز پنجشنبه به دومیلیون و ۲۱۶ هزار تومان در روز شنبه (دیروز) افزایش یافت. بهای هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۵۰۷ هزار تومان به ۵۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

مسیر ارز و طلا دوباره جدا شد

در معاملات طلا و سکه شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم اما قیمت معاملات ارزی ثبات تقریبی را حفظ کرد.

 قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار روز (یکشنبه) به پنج میلیون و ۶۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز شنبه ۳۵ هزار تومان بیشتر شده است. همچنین سکه طرح قدیم پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است که ۱۰ هزار تومان نسبت به روز شنبه افزایش قیمت دارد. ربع سکه نیز با افزایش ۲۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود. اما سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت ۹۳۰ هزار تومان مانده است.

همچنین در بازارهای جهانی آخرین قیمت هر اونس طلا ۱۵۷۰ دلار ثبت شده است.

در این میان هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش نزدیک به ۵۰۰۰ تومان، ۵۱۷ هزار تومان در طلافروشی‌ها داد و ستد می‌شود.

اما در معاملات ارزی، امروز نرخ‌ها ثابت ماند و فاصله قیمتی خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های مجاز نیز همچون روز قبل ۳۰۰ تومان بود. بانک‌ها امروز (یکشنبه) هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان خریدند که نسبت به روز گذشته اندکی بیشتر شده است. اما هر یورو ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان خریدند که نسبت به دیروز کاهش یافته است.

همچنین قیمت ارز مسافرتی در شعب بانک‌های عامل با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل نزدیک به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان بود که نسبت به دیروز تفاوت چندانی ندارد.

صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هم امروز هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان خریدند و ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروختند که نسبت به دیروز تفاوتی نکرده است. این صرافی‌ها همچنین نرخ خرید هر یورو را ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان و نرخ فروش آن را ۱۵ هزار تومان اعلام کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

مدیرمسئول نگارخانه «ترانه باران»:

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت

میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

دلفین‌های خلیج‌فارس تنها هستند

بررسی سرنوشت دلفین‌های ایران به مناسبت «روز جهانی دلفین»

دلفین‌های خلیج‌فارس تنها هستند

مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری

مدیرعامل صندوق توسعه خبر داد:

مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری

توقف موقت انتقال آب خلیج‌فارس در «ارسنجان»

پروژهٔ انتقال آب، یک محوطهٔ تاریخی را تهدید می‌کند

توقف موقت انتقال آب خلیج‌فارس در «ارسنجان»

تسویه‌حساب شخصی جان درختان جنگل را گرفت؟

بعد از قطع بیش از ۷۰ درخت در بهشهر، مردم محلی نگران تکرار این اتفاق هستند

تسویه‌حساب شخصی جان درختان جنگل را گرفت؟

پشت پرده قطع ۷۰ درخت جنگلی و حمله به نیروهای منابع طبیعی

پشت پرده قطع ۷۰ درخت جنگلی و حمله به نیروهای منابع طبیعی

واقعیت تخریب جنگل‌ها

گفت‌وگوهای رسانه ای دربارهٔ پاکتراشی عرصه‌های جنگلی کمتر بر تخریب یک اکوسیستم تمرکز دارند

واقعیت تخریب جنگل‌ها

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *