پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | «قره سو» لک‌لک‌ها را ماندگار کرد

«قره سو» لک‌لک‌ها را ماندگار کرد





۸ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۳۵

«قره سو» لک‌لک‌ها را ماندگار کرد

رئیس اداره حیات وحش محیط‌زیست کرمانشاه گفت: لک لک ها معمولا با شروع فصل سرما از عرض‌های شمالی زمین برای زمستان گذرانی به عرض‌های جنوبی سفر می‌کنند و در مسیر کوچ خود در مناطق مختلفی از استان توقف دارند.

علی زمان خان‌محمدی رئیس اداره حیات وحش محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه لک لک‌ها علاوه بر مهاجرت می‌توانند در یک منطقه ماندگار شوند، گفت : لک لک‌های پالایشگاه کرمانشاه با توجه به نزدیکی این محل به رودخانه قره سو و فراهم بودن شرایط محیطی مدت‌هاست که در این منطقه ماندگار شده‌اند.

او با بیان اینکه این پرندگان از قورباقه‌ها، ماهی‌های کوچک و سایز موجودات آبزی تغذیه می‌کنند، گفت : این پرندگان می‌توانند علاوه بر آبزیان از ضایعات گوشت و دیگر پس ماند‌های انسانی نیز تغذیه کنند، از این رو وجود غذا کافی در پالایشگاه کرمانشاه می‌تواند یکی از دلایل ماندگاری این حیوانات باشد.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست کرمانشاه گفت: محیط پالایشگاه کرمانشاه برای این پرندگان محیطی امن محسوب می‌شوند و آن‌ها در معرض آزار و شکار نیستند به همین دلیل به راحتی در این منطقه زاد و ولد و جوجه‌های خود را بزرگ می‌کنند.

خان محمدی گفت: هر ساله در فصل سرما با توجه به ورود لک لک‌های مهاجر جمعیت لک‌لک‌های پلایشگاه کرمانشاه افزایش پیدا می‌کند و حتی امکان دارد بخشی از تازه وارد‌های جوان نیز پس از جفت گیری و لانه سازی در این منطقه ماندگار شوند .

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر