پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افزایش چشمگیر پرندگان مهاجر به تالاب‌های آستارا

افزایش چشمگیر پرندگان مهاجر به تالاب‌های آستارا





۲ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۲۳

افزایش چشمگیر پرندگان مهاجر به تالاب‌های آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا گفت: پیش بینی می‌شود افزایش فرود جمعیت پرندگان مهاجر امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد باشد.  

 مصطفی فلاح مجاور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در پی افزایش گشت کنترل و پایش در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا و شکار ممنوع تالاب استیل و سایر زیستگاه‌های حساس کوهستانی، جنگلی، آبی و دریایی شهرستان آستارا شاهد ایجاد امنیت بسیار مناسب در زیستگاه‌ها و مناطق تحت مدیریت شهرستان هستیم.

وی افزود: امسال جمعیت پرندگان مهاجر بسیار مطلوب است و مردم در حفاظت از این مهمانان زیبا توجه بیشتری نشان می‌دهند.فلاح مجاور خاطرنشان کرد: اغلب پرندگان مهاجر فرود آمده در زیستگاه‌های این شهرستان از نوع مرغابی‌سانان هستند و علاوه بر مرغابی‌ها، پرستوهای دریایی، لک‌لک، کیشم‌های کوچک و … نیز در زیستگاه‌های این شهرستان برای زمستان‌گذرانی آمده‌اند.وی تصریح کرد: به دلیل بارندگی‌های خوب امسال و همکاری موثر مردم، وضعیت تالاب استیل آستارا بسیار مطلوب است و جمعیت پرندگان مهاجر نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، پیش‌بینی می‌شود این افزایش‌ها نزدیک به ۴۰ درصد باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با بیان اینکه مردم این شهرستان به خصوص جوامع محلی حاشیه تالاب‌ها نسبت به حفاظت از پرندگان توجه ویژه‌ای دارند، گفت: گردشگرانی که برای طبیعت‌گردی به این شهرستان سفر می کنند، علاقه زیادی به پرنده‌نگری دارند.

وی با اشاره به اینکه حضور شکارچیان غیربومی از دغدغه‌های زیست محیطی پرندگان مهاجر است، گفت: از ابتدای فصل شکار تاکنون بیش از ۲۰  قبضه سلاح شکاری، یک قبضه سلاح قاچاق و چهار قطعه پرنده شکار شده، توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست آستارا کشف و ضبط شد. همچنین دو متخلف در حال ارتکاب جرم دستگیر شدند.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *