پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سرشماری زمستانی پرندگان در منابع آبی مهاباد آغاز شد

سرشماری زمستانی پرندگان در منابع آبی مهاباد آغاز شد





۲۸ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۲

سرشماری زمستانی پرندگان در منابع آبی مهاباد آغاز شد

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب‌ها و سایر منابع آبی این شهرستان آغاز شد.

فاروق سخنور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات سرشماری زمستانی به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی، هر سال با شروع فصل زمستان و با استفاده از تلسکوپ، دوربین های چشمی و نصبی انجام می شود.

وی اضافه کرد: این سرشماری با حضور تیم های پرنده شناس به مدت سه روز از ۲۶ تا ۲۸ دی ماه در تالاب های «کانی برازان»، «قوپی باباعلی»، «قره قشلاق»، «گروس»، سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه، سد یوسفکند و سد مهاباد انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این سرشماری روز نخست در تالاب «کانی برازان» و سپس در سایر منابع این شهرستان انجام می شود، گفت: اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و تغییرات جمعیتی در برنامه های حفاظتی و مدیریتی جمعیت های پرندگان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی بیان کرد: بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه های آنها و همچنین سنجش تاثیرگذاری اقدامات اداره حفاظت محیط زیست در خصوص یگان حفاظت، زهکشی و احیای تالابی ها در این منطقه در خصوص افزایش و تنوع گونه ها از اهداف برگزاری سرشماری است. «سخنور»، افزود: برای آگاهی از تنوع و تعداد پرندگان، سرشماری پرندگان در طول سال در ۲ مرحله سرشماری تابستانی و زمستانی در زیستگاه ها انجام می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پس از جمع بندی و تکمیل فرم های مربوطه نتایج این سرشماری به منظور آنالیز و جمع بندی نهایی به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می شود.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *