پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وضعیت نامطلوب شکارگاه‌های پرندگان فریدونکنار

وضعیت نامطلوب شکارگاه‌های پرندگان فریدونکنار





۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱

وضعیت نامطلوب شکارگاه‌های پرندگان فریدونکنار

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: وضعیت موجود شکارگاه های پرندگان به هیچ وجه مطلوب نیست و تا حالت ایده آل فاصله زیادی دارد، اما تلاش می شود با اجرای قانون و ورود قانونی محیط بانان در منطقه شاهد بهبود کامل وضعیت در این منطقه باشیم.

از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، دهمین جلسه هم اندیشی تشکل های مردم نهاد زیست محیطی مازندران با حضور حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، معاونین و روسای ستادی این اداره کل، نوجوان دوستدار محیط زیست آملی و نمایندگان تشکل های مردم نهاد در ساری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسینعلی ابراهیمی با بیان اینکه تشکل های زیست محیطی استان یک شبکه خردمند و علمی است، افزود: تشکل های زیست محیطی با جدیت و مطالبه گری در جهت فرهنگ سازی و صیانت از محیط زیست تلاش می کنند و حفاظت از آن را به عنوان دغدغه و هدف اصلی خود می دانند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد با اهداف خاص با سوء استفاده از عنوان فعالان محیط زیست سعی در تخریب محیط زیست داشته و با انتشار اطلاعات نادرست سعی در تشویش اذهان و افکار عمومی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: در سال های گذشته و قبل از سال ۱۳۹۵ پروانه شکار برای تالاب های پلنگان، شیرخان لپو و لپوی زاغمرز به صورت غیرمحدود صادر می شد، در سال ۹۶ بدلیل شیوع آنفلوآنزا شکار برای کل استان ممنوع اعلام شد، اما در سال ۹۷ و ۹۸ بصورت محدود در یک بازه زمانی بسیار کوتاه انجام شد که هدف از آن حرکت به سمت ممنوعیت شکار در زیستگاه های حساس با همکاری جوامع محلی و بومی بوده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *