جذب توریستهای همسایه اولویت بازاریابی استانها
۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
جذب توریستهای همسایه اولویت بازاریابی استانها
برنامه بازاریابی ۳۱ استان درحالی تشریح شد که جذب گردشگر از کشورهای همسایه اصلیترین محور برنامهها و سیاستهای آنها بود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت گرشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، محمد ابراهیم لاریجانی در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با پیگیری بخشنامه تمرکز فعالیت بر بازارهای هدف گردشگری و بررسی اقدامات و دستاوردهای حاصل در این زمینه، یادآور شد: از ابتدای امسال با هدف بهرهگیری هدفمند از منابع و تمرکز بخشی به فعالیتهای بینالمللی ادارات کل استانی، بخشنامه «تمرکز فعالیتهای ادارات کل بر بازارهای هدف گردشگری هر استان» در ۲۱ بند ابلاغ شده است تا بر این اساس ارتباط دو سویه متناسب میان هر استان و کشورهای مختلف انجام شود.
وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، هر استان ضمن آگاهی از بازارهای هدف خود اموری از جمله تهیه اقلام تبلیغاتی با محوریت زبان کشور هدف، بروزرسانی وب سایت ادارهکل و یا وب سایت مرتبط و تکمیل آن با محتوای محصولات گردشگری قابل عرضه به بازارهای هدف، تمرکز بر تربیت تورلیدرهای مختص کشورهای مورد نظر، آمادهسازی محیطی سطح استان به ویژه مبادی ورودی و مکانهای پرتردد گردشگران برای نصب تابلو راهنما به زبان کشورهای هدف، برگزاری دورههای آموزشی برای دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداران با موضوع شناخت علائق و سلائق گردشگران بازارهای هدف و همچنین هدایت و حمایت مراکز اقامتی، رستورانها و سایر مراکز عرضه خدمات گردشگری با هدف بهبود کیفیت خدمات مورد نیاز گردشگران را در دستور کار قرار داده است.
لاریجانی با اینکه در این بخشنامه همکاری با شهرداریها، وزارت امور خارجه و سایر نهادهای فرابخشی برای افزایش سطح همکاریهای بینالمللی نظیر اقداماتی از جمله خواهر خواندگی، همایشهای مشترک، عضویت در انجمن و شبکههای مرتبط در برنامه فعالیت استانهای کشور قرار گرفته است، یادآور شد: به طور کلی تلاش بر این است تا با انعکاس فهرست کشورهای بازارهای هدف گردشگری استان به بخشهای تاثیرگذار نظیر استانداری، ذینفعان، اتاق بازرگانی، صنوف مرتبط، دانشگاهها، موسسات آموزشی، شرکتهای حملونقل و غیره نوعی یکپارچگی در حرکت ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان با کلیه بخشهای تابعه محقق شود.
در ادامه هر یک از معاونان گردشگری استانها به موضوعات مرتبط با بندهای بخشنامه «تمرکز فعالیت بر بازارهای هدف گردشگری» پرداختند.
استان آذربایجان شرقی درباره موضوعاتی از جمله تحقق طرح «همتاسازی بازار، محصول و مقصد»، هدایت بخش خصوصی به سوی بازارهای ترکیه، ارمنستان، دستاوردهای حضور در نمایشگاه استانبول، استان آذربایجانغربی با محوریت تشکیل کمیته تورهای ورودی، برگزاری تور آشناسازی عراق، ارتباط با سفرا و نمایندگان وزارت امور خارجه، چاپ اقلام تبلیغاتی به زبان انگلیسی، ترکی و عربی، استان اصفهان درباره تلاش ورود غذاهای کشورهای هدف در منوی رستوران ها، تقویت ارتباطات بینالملل میان صنوف و بخش خصوصی و تشکیل کمیتههای تخصصی بازارهای هدف، استان ایلام درباره موضوعات امضای تفاهمنامه میان استانهای همفرهنگ در کشور عراق جبرای افزایش گردشگران ورودی از این کشور، برگزاری تور آشناسازی برای عراقیها، بهرهمندی بیشتر از مرز مهران، استان اردبیل درباره توجه ویژه به رویدادها و جشنوارههای مشترک با بازارهای هدف، فرهنگسازی برای تبدیل صنعت گردشگری به باور عمومی ارگانهای فرابخشی، استفاده از رسانهها و انعکاس تولیدات تورهای آشناسازی در آنها، تلاش به منظور توسعه گردشگری سلامت، شبکهسازی بومگردی با طراحی اپلیکیشن تخصصی، تدوین اطلس گردشگری غذای استان با همکاری پزشکان سنتی و مزاج شناسی و نیز برگزاری کارگاههای آموزشی شناخت فرهنگ و علایق کشورهای مورد نظر پرداختند.
پیشنهاد سردبیر
مطالب مرتبط
ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفتوگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد
زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین
مراسم بزرگداشت «حکمتالله ملاصالحی»، باستانشناس پیشکسوت برگزار شد
نگهبان باستانشناسی ایران
مدیر سابق تماشاخانه «سنگلج»:
حق ساختوساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد
«گیتی آذرپی»، ایرانشناس مقیم آمریکا درگذشت
برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران»
جایزه جشنواره معلولان هند برای مستند «احمد»
نمایش نقاشیهای «بهنام کامرانی» در «امروزِ دیروز»
معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه میکرد؟
نسخه پایداری در «کندوان»
گفتوگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:
معماری ایران دچار تجملگرایی شده است
گفتوگو با وحید قبادیان، معمار، مولف و استاد دانشگاه:
در معماری پایدار از همسایهها عقب افتادیم
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک میکنند
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید