پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تصمیم‌گیران کشور نمی‌دانند در اجتماع چه می‌گذرد

تصمیم‌گیران کشور نمی‌دانند در اجتماع چه می‌گذرد





۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶

تصمیم‌گیران کشور نمی‌دانند در  اجتماع چه می‌گذرد

نماینده مردم تهران تاکید کرد:متاسفانه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور نمی‌دانند در بستر اجتماعی چه می گذرد و تحولات چند دهه گذشته چگونه بوده است؟

پروانه سلحشوری در جلسه  علنی روز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) درباره ضرورت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش، گفت: اعتراض‌های سال های ۷۸ و ۸۸ و همچنین دی ماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ اعتراض‌هایی بوده که همواره مطالباتی در آن وجود داشته است، اما امروز معترضان اغلب جوانانی هستند که به دنبال اشتغال و یک زندگی مطلوب انسانی و اجتماعی هستند؛ یکی از جامعه شناسان در این باره می‌گوید «ضرورت امروز کشور این امر را بر ما قطعی کرده است که از نو بپرسیم جامعه‌ای که در فاصله ۷۰ سال؛ دو انقلاب بزرگ را تجربه کرده است و در هر یک یا در یا دو دهه، یک جنبش سیاسی و اجتماعی را چرا آرام نمی‌گیرد و به بلوغ نمی‌رسد؟ چه چیز در لایه‌های پنهان این جامعه و در سیاست و زمانه است که عموم مردم را مضطرب ، نابردبار و ناآرام کرده است؟نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: آیا انسان‌هایی که این جامعه را برساخته‌اند دچار شوریدگی و خشم مداوم هستند و یا وجود یک معلولیت پنهان در هویت و ذات؟ مشکل در این است که ما گفته‌ایم ما این سبک زندگی را انتخاب کرده‌ایم. آیا به راستی جوانان ما این سبک زندگی را انتخاب کردند؟

وی با بیان اینکه متاسفانه به جز اقلیتی برخوردار از تبعیض و امتیاز، بقیه مردم را رها کرده‌ایم، مطرح کرد: امسال گفته شد بیش از نیمی از پذیرفته‌شدگان کنکور پزشکی کسانی بودند که دچار سهمیه بودند. یک طبقه نوساخته و برساخته و دارای امتیازاتی گوناگون و بقیه مردم رها شده است. به همین دلایل متاسفانه جمهوریت نظام به سمت تمرکززدایی پیش رفته است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *