پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افراد موثر در اغتشاشات اخیر هم‌چنان بازداشت هستند

افراد موثر در اغتشاشات اخیر هم‌چنان بازداشت هستند





۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶

افراد موثر در اغتشاشات اخیر هم‌چنان بازداشت هستند

دادستان کل کشور درباره تعداد بازداشتی‌های حوادث اخیر گفت: یک دسته کسانی بودند که وقتی در همان صحنه دستگیر شدند بلافاصله بعد از تحقیقات جزیی آزاد شدند. یکسری از بازداشت شدگان از کسانی بودند که با قرارهای بسیار ساده مثل قرار التزام و قرار کفالت آزاد شدند.منتظری تصریح کرد: تعدادی از آنها که دلایل و مدارک نشان می‌دهد در صحنه اغتشاشات مرتکب جرایمی شدند و در ایجاد اغتشاش موثر بودند، همچنان در بازداشت هستند. امیدوارم با تدابیری که در دستگاه قضایی دیده شده، این افراد هم در اولین فرصت تعیین و تکلیف شوند.وی گفت: آنهایی که امکان دارد با قرار آزاد شوند، در روزهای آینده و آنهایی هم که به دادگاه باید معرفی شوند کیفر خواست آنها آماده می‌شود. تلاش می کنیم این کار تسریع شود و امیدواری با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در اولین فرصت بتوانیم پرونده‌هایی که باید به دادگاه برود به دادگاه بفرستیم.دادستان کل کشور درباره تعداد بازداشت شدگان گفت: از آنجایی که تعداد بازداشت شدگان هر روز متغیر است، امروز اگر من عددی بگویم ممکن است منطبق با واقعیت نباشد.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است کسانی که دارای تقصیر و تخلف جزیی بودند آزاد شوند که اکثر آنها هم آزاد شدند و آنهایی که در بازداشت هستند کسانی هستند که هنوز تحقیقات آنها کامل نشده است.

منتظری با بیان اینکه به نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی تاکید کردیم سعی کنند زودتر تحقیقات آنها تمام شود، گفت: این گونه مسایل گاهی اوقات مستلزم این است که تحقیقات کامل شود. چه در رابطه با تبرئه شدن آنها چه در رابطه با اعلام جرم آنها دادستان درباره تعداد کشته شدگان هم گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته شده ها نداریم اما آنچه کمپانی های رسانه ای خارجی اعلام کردند درست نیست.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *