پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | راه اندازی کریدور گردشگری ارس تا ایروان

راه اندازی کریدور گردشگری ارس تا ایروان





۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰

راه اندازی کریدور گردشگری ارس تا ایروان

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: کریدور گردشگری ارس تا ایروان را با محوریت گردشگری حلال راه می اندازیم تا سهم مان را از گردشگری ارس بگیریم.

یوسف داداش زاده به خبرنگار مهر گفت: ما طرح جامع گردشگری را داریم که به عنوان سند ، بخشی از آن مربوط به گردشگری است که کاملا با نگاه کاربردی تهیه شده است. ما سعی کرده ایم که در کشور هر کسی این تجربه را دارد در این منطقه آن سند را بنویسد بنابراین با افراد متخصص حوزه گردشگری این سند نوشته شد.

وی در ادامه بیان کرد: معتقدیم که متخصص گردشگری نیستیم پس باید تیم اجرا با تیم مشاور متفاوت باشد همچنین ورود به صنعتی که بیشترین ارزش آفرینی را دارد، راحت نیست. بنابراین باید حواسمان باشد که در گردشگری دچار ساده انگاری نشویم. خروجی کار در گردشگری این است که مستقیم خدمتی که به مشتری عرضه می شود با میزان رضایت او در ارتباط است تا بتواند مشتری بعدی را جذب کند.

وی با بیان اینکه از گردشگری ماجراجویانه فاصله داریم گفت: ما همه انواع گردشگری را نمی توانیم بالفعل کنیم. بنابراین از مشاوران خواستیم آنچه که در حوزوه حاکمیتی هست را به ما اعلام کنند بنابراین موضوع سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، پارک هایی مانند پارک کوهستان و درنا و … به عهده ما گذاشته شد.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش جامعه محلی را در نظر گرفتیم چون کمترین اهمیت در کشور به بخش آموزش داده می شود و فعالان گردشگری هم علاقه ای به دوره های آموزشی ندارند بنابراین در دوره لوسیزن که مسافر کمتر است، دوره های آموزشی رایگان را در هتلها برگزار کردیم. وی با تاکید بر اینکه گردشگری ایرانی ترین کالای ایرانی است گفت: باید از این صنعت حمایت زیادی کرد. نباید اجازه داد که کسی درباره آن هر اظهار نظری کند. گردشگری کاملا پیچیده است نباید هر برنامه ای را در آن اجرا کرد. این زنجیره ارزش در گردشگری باید به خوبی تکمیل شود. اماکن تاریخی ما تکمیل شده اند و ما خود را تحت فشار فضاهای احساسی قرار نمی دهیم.  

داداش زاده تصریح کرد: امسال روی طرح برندینگ ارس کار کردیم که مهمترین آن گردشگری ارس است و تا یک ماه دیگر نیز کامل می شود.

داداش زاده بیان کرد: عضو شبکه های جهانی مختلف از جمله سازمان جهانی گردشگری و شبکه شهرهای سالم شده ایم  که این اتفاقات نیز در پی برنامه ریزی های آن سند بود تا بتوانیم با محوریت جذب گردشگر خارجی از این منطقه پر پتانسیل استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت:  در هفت ماهه امسال ۱۸۷ هزار ایرانی به ارمنستان سفر کرده اند و ۲۱۰ هزار ارمنی نیز به ایران آمده اند. آمدن ارمنی ها به ایران یک بحث و میزان ماندگاری آنها نیز بحث دیگری است. ما چند ماه قبل به ارمنستان رفتیم و متوجه شدیم که آنها هیچ شناختی از ایران ندارند به همین دلیل در چند روز گذشته ۲۱ نفر از افرادی که نفوذ زیادی در گردشگری ارمنستان دارند را به ایران دعوت کردیم تا با جاذبه های گردشگری این منطقه آشنا شوند. ما معتقدیم اگر بخش خصوصی گردشگری ایران با بخش خصوصی کشورهای هدف وارد مذاکره و عقد تفاهمنامه شوند، به هدفمان که جذب گردشگر خارجی است می رسیم. البته باید میزان ماندگاری آنها را در این منطقه بیشتر کنیم.داداش زاده گفت: ما با دو کشور ارمنستان و آذربایجان هم مرز هستیم ولی آنها بیشتر برای رفع نیازهای روزانه به ایران تردد می کنند ما به این تعداد ، بازدید روزانه می گوییم ولی می خواهیم که آنها را به گردشگرانی که در ارس یک یا دو شب اقامت می کنند تبدیل کنیم. چون آثار تاریخی ما این پتانسیل را دارد که گردشگر وقتی وارد ایران می شود، یکی دو روزی را اقامت کند. وی افزود: بسته های مشترک گردشگری با نخجوان و ارمنستان تهیه کنیم. ارمنستان یکی از مقاصد گردشگری کشورهای حوزه خلیج فارس شده است اما ایرادش این است که گردشگری در آنجا حلال نیست. به همین منظور کریدور گردشگری ارس تا ایروان را با محوریت گردشگری حلال راه می اندازیم تا سهم مان را از گردشگری ارس بگیریم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *