پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بخشی از افزایش قیمت‌ها پس از اصلاح نرخ بنزین به حق است

بخشی از افزایش قیمت‌ها پس از اصلاح نرخ بنزین به حق است





۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵

بخشی از افزایش قیمت‌ها پس از اصلاح نرخ بنزین  به حق است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علیرغم اینکه خودروسازان افزایش قیمتی نداشتند، اما برخی خودروها در هفته‌های گذشته به دلیل فعالیت سوداگران در اینترنت و قیمت‌سازی گران شدند.

 رضا رحمانی روز دوشنبه درباره برنامه‌های وزارتخانه تحت امرش برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها پس از اصلاح نرخ بنزین اظهار داشت: در حال حاضر کنترل قیمت‌ها از چند جنبه پیگیری می‌شود؛ نخست آنکه تولید، واردات، توزیع عمده و توزیع خرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و دوم آنکه با انجمن‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم انجام گرفته تا این انجمن‌ها از افزایش قیمت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه با ۹۰ انجمن تخصصی حوزه تولید برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها پس از اصلاح قیمت بنزین رایزنی شده است، ادامه داد: در این جلسات مقرر شد؛ کالاها افزایش قیمتی نداشته باشند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بخشی از افزایش قیمت‌ها پس از اصلاح نرخ بنزین مانند کرایه تاکسی‌ها به حق است، زیرا قیمت بنزین از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته است، بنابراین هزینه این خودروها افزایش داشته، اما در برخی موارد قیمت بنزین تاثیری در بهای کالا ندارد که این کالاها نباید افزایش قیمتی داشته باشند.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *