پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ماجرا‌های وزیر دهه شصتی

ماجرا‌های وزیر دهه شصتی





۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۹:۴۷

 ماجرا‌های وزیر دهه شصتی

پس از افشاگری‌های آذری جهرمی در مورد خدمات ارزش افزوده حالا خودش هدف افشاگری قرارگرفته است

کمی پس از مطرح شدن موضوعی  از سوی وزیر ارتباطات در مورد حق الناس وکلاهبرداری هایی که در پوشش ارزش افروده انجام می شود، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در واکنش به این موضوعات وعلیه وزیر ارتباطات حرف هایی را زد، وی  گفته بود: «خواهر خانم آقای وزیر که متولد سال 65 است، ماهیانه 69 میلیون تومان  از بیمه حقوق می گیرد و کارمزد او طی سه سال 2میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است» همچنین این نماینده در انتهای سخنان خود گفته بود که «می دانم چرا وزیر پاسخی نمی دهد؟ چون اصلا جوابی ندارد و اگر پاسخی داشت سریعا آن را توئیت می کرد!»» گفته می شود که این  نماینده مجلس، خواسته است که وزیر در کمیسیون و صحنی علنی مجلس به سوالات او پاسخ دهد. صحبت های زرآبادی واکنش آذری جهرمی را در پی داشت. 

دعوت  به مناظره اینستاگرامی

پس از اندکی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این نماینده مردم قزوین را دعوت به مناظره لایو اینستاگرامی کرده و همچنین قول پاسخگویی را به مردم داد، وی لایو خود را با بیان این‌که شرکت‌های خدمات ارزش افزوده در این‌مدت به ادعای خودشان ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند، شروع کرد و گفت: اپراتورها و درآمدشان برای مردم شناخته‌شده هست، اما این شرکت‌ها و خدمات برای مردم شناخته‌شده نیستند. ما باید پیگیری کنیم این پولی که به‌صورت ناصحیح از جیب مردم رفته، برگردد و دیگر این‌که این روند ناصحیح ادامه پیدا نکند. آذری جهرمی اظهار کرد: دو سال است که ما درباره مسائل ارزش افزوده صحبت می‌کنیم، این‌که یک جریان ناسالم اقتصادی در کشور شکل گرفته است.اگرچه مردم در ابتدا تفاوتی بین خدمات ارزش افزوده و مالیات بر ارزش افزوده قائل نبودند و زمانی که ما کلاهبرداری‌ها را مطرح کردیم، مردم تصور می‌کردند موضوع مالیات بر ارزش افزوده است و این فضای ناآگاهی باعث سوءاستفاده شده است.سال گذشته شرکتی را شناسایی کردیم که بیش از هزار اپلیکیشن درست و در فضای مجازی منتشر کرده و باعث شده بود تعداد زیادی از مردم عضو شوند. گزارش آن را به پلیس و دادستانی دادیم. سلطان قربانیان «وس»، از کرمانشاه است که ۱۲.۵ میلیون تومان بابت خدمات ارزش افزوده پرداخت کرده است. برای نمایندگان احترام ویژه‌ای قائلیم. ضمن ارادت به این نماینده محترم، پاسخ می‌دهم. از دوستانی دعوت کردم توضیحاتی را ارائه دهند. فضاسازی زیادی شد. اگر دنبال کسی می‌گردید باید در گروه مخالفان ما دنبال او بگردید زیرا برای تخریب ما این مطالب منتشر شده است.

زمان انعقاد قرارداد بیمه چه زمانی بوده است؟

در شرایطی که افکار عمومی در انتظار پاسخ های درخوری از سوی وزیر ارتباطات مطابق وعده وی در لایو اینستاگرام بود اما آنچه در عمل پیش رفت صدای حامیان وزیر ارتباطات را هم در آورد.جهرمی در  جریان این لایو با چرخش دوربین به سمت باجناق خود عملا ادعای مربوط به قرار داد خواهرزنش با شرکت رایتل را تایید کرد.باجناق جهرمی ضمن تایید اصل قرارداد، آن را محصول شایستگی و توان شخصی خود و همسرش خواند و البته گفت مبلغ اعلام شده سود ناخالص بوده و قرار داد هم قبل از وزارت جهرمی و البته در دولت روحانی منعقد شده است. بر اساس برخی گزارشات اسنادی وجود دارد مبنی بر این که  قراردادهای بیمه رایتل با خواهرزن وزیر در زمان وزارت آذری جهرمی منعقد شده است و در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ سه بار هم تمدید شده است. جهرمی در این لایو هیچ اشاره ای به رسوایی سایت انتخاب در کاسبی با خدمات ارزش افزوده  و اخبار مربوط به قرارداد ماهی ۳۰ میلیون تومان یاشار سلطانی با زیر مجموعه وزارت ارتباطات نکرد. در مورد ادعای دیگر وزیر نیز که او به عنوان عضو هیات مدیره رایتل هم تنها ۴ ماه از سال ۹۴ عضویت داشته هم سند نقض کننده ای وجود دارد و آن فایل رزومه ای است که جواد جهرمی در روز گرفتن رای اعتماد به مجلس ارائه می کند.در این رزومه عضویت وی در هیات مدیره رایتل از سال ۹۳ تا ۹۵ عنوان شده… یعنی همان سال های عقد قراردادی که نماینده اصلاح طلب قزوین آن را رانتی می داند. آذری جهرمی اما در پاسخ به این موضوع می گوید فایل رزومه غلط است و باید اصلاح شود… او همچنین با انتشار سندی از یک روزنامه رسمی می گوید: این روزنامه رسمی ملاک تاریخ عضویت من در هیات مدیره رایتل است. غافل از اینکه آقای وزیر با تاریخ انتشار روزنامه رسمی دقت کرده نه متن سندی که در روزنامه منتشر شده است. چرا که روزنامه رسمی مورد استناد وزیر هم تاریخ عضویت او را سال ۹۳ اعلام می کند.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *