سایت خبری پیام ما آنلاین | موزه رضاعباسی میزبان میراث فرهنگی هند

موزه رضاعباسی میزبان میراث فرهنگی هند





۱ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۹

موزه رضاعباسی میزبان میراث فرهنگی هند

 

 نمایشگاه ۱۱ مجسمه و تابلو هنری دوره‌های مختلف «میراث هند در ایران» به مناسبت هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و هند در موزه رضا عباسی برگزار می‌شود.

عکس یادمان های فرهنگی هند در حاشیه سواحل خلیج فارس، مجموعه عکس دکتر داریوش اکبرزاده، و نمایشگاه نقاشی هند از نگاه کودک و نوجوان در در موزه رضا عباسی برگزار می شود.

براین اساس در این نمایشگاه ۱۱ اثر دوره های مختلف هنر هند(مجسمه سازی و تابلو هنری) که در مخزن این موزه نگه داری می‌شده از اول آبان به مدت یک ماه در تالار پیش از اسلام موزه رضا عباسی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.  گفتنی است که این نمایشگاه با حضور سفیر هند در ایران و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اول آبان ماه کار خود را آغاز می‌کند.همچنین در حاشیه این برنامه هنری نمایشگاه نقاشی مدرسه تقوا که مشترکات ایران و هند را به تصویر کشیده‌ توسط هنرمندان دو کشور در تالار موقت موزه از اول آبان به مدت یک ماه دایر است.

براین اساس حدود ۵۰هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.

این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن ۱۳ هجری را شامل می شود که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد. آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *