پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فشار خودروسازان فشل

فشار خودروسازان فشل





۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۹:۴۱

فشار خودروسازان فشل
رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که برخی‌ها به بانک مرکزی فشار می‌آورند که نرخ ارز را بالا ببرد طی انتقاداتی تند از خودروسازان هم گفت: این فرآیند خودروسازی فشل را تا کجا باید ادامه دهیم؟

عبدالناصر همتی در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تقدیر از کمک فعالان اقتصادی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: هدف آمریکا و دشمن در یک سال و نیم گذشته فروپاشی اقتصاد ایران از راه نابودی پول ملی و مختل کردن تجارت خارجی ایران بوده که خوشبختانه شکست خورده و امروز در شرایط ثبات و آرامش نسبی هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به برخی انتقادات به سیستم بانکی کشور گفت: نکته حائز اهمیت آن است که من در طول مدت فعالیتم تمام سعی‌ام را به کار بسته‌ام تا ضعف‌ها و کمبودها را جبران کنیم ولی برخی از تصمیمات در اختیار من نیست و بانک مرکزی دولت و یا نظام نیست که بتواند همه مشکلات را حل و فصل کند ولی در طول این مدت اصرار ما بر این بوده که ارز صادرات به چرخه اقتصادی بازگردد و محدودیتی برای چگونگی بازگشت ارز اعمال نکردیم.

همتی ادامه داد: زمانی ما به درآمد 45 تا 50 میلیارد دلاری صادرات نفت مواجه بودیم ولی امروز چنین شرایطی وجود ندارد و لذا بازگشت سریع ارز کمک ویژه‌ای به تخصیص ارز مورد نیاز کشور برای واردات خواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها به اوج خود رسیده ولی همچنان توطئه دشمنان تمام نشده است گفت: تحریم‌ها با تمام قوا ادامه دارد و ذره‌ای از فشار بر کشور برداشته نشده است و حتی تحریم چندباره بانک مرکزی تحت عناوین مختلف نیز در جریان است و دشمنان تصور می‌کنند که با تحریم بانک مرکزی تحت عناوین مختلف از جمله تروریسم می‌توانند برای ما مشکل ایجاد کنند. در حالیکه ما توانسته‌ایم با تدبیر بخشی از این فشارها را از میان برداریم. وی اضافه کرد: جالب اینجاست که خودروسازانی که قیمت‌هایشان را هر روز بالا می‌برند حاضر نبودند ریسک تغییر نرخ ارز را قبول کنند ولی سوال اصلی این است که این فرآیند خودروسازی فشل را تا کجا باید ادامه دهیم؟ خودروسازان 40 سال است به ما می‌گویند در شرایط حساسی هستند ولی این شرایط چه زمانی قرار است اصلاح شود؟

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *