سایت خبری پیام ما آنلاین | ایران میزبان نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو

ایران میزبان نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو





۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵

ایران میزبان نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو
سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که به میزبانی  شهر خجند در تاجیکستان برگزارشده بود، عصر امروز جمعه ۱۲ مهرماه با صدور بیانه‌ای به کار خود پایان داد.

 در این نشست که در روزهای ۱۱ و ۱۲ مهر برگزار شد، دکترعلی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران حضور داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان در سفر دوروزه خود به تاجیکستان علاوه بر حضور در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو، با وزیر امور خارجه و رئیس کمیته گردشگری تاجیکستان (بالاترین مقام گردشگری این کشور) دیدار کرد و در حاشیه این نشست با رسانه‌های این کشور در خصوص گسترش همکاری‌گفت‌وگو کرد.

از مصوبات اصلی نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو، می‌توان به  تصویب اصول توسعه پایدار در حوزه گردشگری، تصویب برنامه اقدام و عمل در راستای اصول توسعه گردشگری پایدار در بین کشورهای اکو اشاره کرد.

تصویب پروژه‌های کاربردی در زمینه ایجاد شبکه یکپارچه توراپوراتورها و سایر ذی‌نفعان گردشگری در منطقه اکو از دیگر تصمیماتی بود که در این نشست اتخاذ شد.

همچنین اعضا در خصوص مکانیزم‌هایی برای تسهیل رفت‌وآمد گردشگران در حوزه اکو به توافق رسیدند.

پروپوزال انتخاب پایتخت گردشگری اکو که به ابتکار ایران مطرح شده بود مورد تصویب وزیران گردشگری قرار گرفت و شهرهای ساری و اردبیل از ایران به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ انتخاب شدند. همچنین در این نشست میزبانی ایران از نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۱ مورد تصویب قرار گرفت.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *