پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ترامپ:ایران بد، ما خوبیم

ترامپ:ایران بد، ما خوبیم





۳ مهر ۱۳۹۸، ۹:۵۶

ترامپ:ایران بد، ما خوبیم

رییس جمهور آمریکا :ایران رهبر تروریسم، ضد اسرائیل، تولید کننده سلاح هسته ای و مسئول همه مشکلات جهان است

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل باردیگر لفاظی ها و اتهامات کهنه و تکراری خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران نخستین حامی تروریسم در دنیاست و این کشور در تنور جنگ های سوریه و یمن می دمد.

ترامپ که به عنوان سومین سخنران هفتاد وچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ودر جمع شماری از سران کشورهای شرکت کننده سخن می گفت ؛ بدون ارایه هیچ گونه سند و مدرکی؛ ایران را به دخالت در حمله به تاسیسات نفتی عربستان متهم کرد وگفت که تحریم ها علیه بانک مرکزی ایران ؛ واکنشی به این اقدام جمهوری اسلامی بوده است.

 وی با تکرار ادعاهای خود و بدون اشاره به 15 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به برجام ، مدعی شد که ایران در راستای دستیابی به سلاح هسته ای گام برمی دارد و ایالات متحده اجازه نمی دهد که ایران به چنین سلاحی دست یابد.

وی با نادیده انگاشتن؛ نظارت ها و بازدید کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران گفت: تاریخ اعتبار برجام به زودی منقضی خواهد شد و بعد از خروج آمریکا از برجام ؛ ایران با امید رهایی از تحریم ها ؛ دست به تجاوزگری زده است.

رییس جمهوری آمریکا بار دیگر از تداوم تحریم ها علیه ملت ایران سخن گفت وافزود : تا زمانیکه رفتار ایران ادامه داشته باشد؛ تحریم ها نه تنها لغو نمی شود بلکه بیشتر هم خواهد شد .

ترامپ گفت که  40 سال است دنیا به حاکمان ایران گوش داده است، اما این ایران است که احساسات ضد یهودی را دامن می زند. 

رییس جمهوری آمریکا در ابتدای سخنان خود گفت: هفتاد سال تاریخ در این سالن عبور کرده است،  ما شاهد پایه ریزی سازمان ملل بودیم ما شاهد رهبران انقلاب ها بودیم شاهد حضور کسانی بودیم که حس شجاعت داشتند.زمانی که ما هستیم زمانی پر از آزمون است.با گزینه های روشن.

وی اظهار داشت:آمریکا با خرج کردن حدود دو و نیم هزار میلیارد دلار برای ارتش قوی ترین قدرت دنیا است.امیدوارم ما مجبور نشویم از قدرت خود استفاده کنیم،آمریکا از ارزش ها و سنت ها دفاع می کند. دنیای آزاد باید به میراث ملت ها احترام بگذارد نباید بگذارد که هویت ها از بین برود.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد: اگر دنبال صلح هستید عاشق ملت خودتون باشید، رهبران خردمند رفاه مردم خودشون را ورای رفاه دیگران می دانند.برای همین هم ما در آمریکا برای احیای خود، نگاه مان  برای قوت دادن به سرنوشت ملت خودمان است به دلیل اقدامات ما میزان اشتغال افزایش یافته و امیداوریم از قدرت منابع طبیعی خودمان استفاده کنیم.

ترامپ اظهار داشت:در حالی که ما مشغول احیای قدرت ارتش آمریکا هستیم درتحکیم اتحادهای خودمان هم تلاش می کنیم.از متحدان انتظار داریم تا پول این دفاع آمریکا را پرداخت کنند.ما با همکارانمان در کانادا و مکزیک کار کردیم تا توافق خوبی را ایجاد کنیم با ژاپن هم صحبت می کنیم با نخست وزیر انگلیس هم روی یک قرارداد جدید کار می کنیم.

ترامپ درباره چین گفت: چین وارد تجارت جهانی شد و قرار بود سوبسیدها را بردارد، اما نه تنها چنین کاری نکرد ، بلکه تعرفه های زیادی را بر روی کالاهای تجاری وارد کرد و باعث سرقت در حق کپی رایت شد. در این زمان، آمریکا 60 هزار کارخانه را از دست داد

به گفته وی، آمریکا دهها سال چشمش را بر روی چین بست ، اما دیگر شاهد چنین روزهایی نخواهیم بود. برای پایان دادن به این مساله تعرقه هایی را بر روی 500 میلیارد دلار کالا بستیم که میلیاردها دلار وارد خرانه آمریکا  شده است. مردم امریکا به شدت دنبال توازن با چین هستند من تحمل یک توافق بد را با چین نخواهیم داشت ما به شدت هنک کنک نظر داریم جامعه جهانی به این دموکراسی منطقه نظر داریم.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به ایران را به تحریک احساسات ضد یهود متهم کرد و گفت : سال گذشته رهبران ایران گفتند که اسراییل ( رژیم صهیونیستی ) غده سرطانی است که باید از بین برود . آمریکا هرگز این احساسات ضد یهودی را نخواهد پذیرفت.

رییس جمهوری آمریکا همچنین به شعار « مرگ بر آمریکا « ملت ایران نیز اشاره کرد و گفت : 40 سال است که دنیا به حاکمان ایران گوش داده است . آنها احساسات ضدیهودی را دامن می زنند و خوشبختانه کشورهای منطقه یک منافع مشترک برای مبارزه با افراط گرایی دارند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش باردیگر حمایت های خود از رژیم صهیونیستی را آشکارا اعلام کرد و با نادیده گرفتن چندین دهه سیاست های ظالمانه وتوسعه طلبانه رژیم صهیونیستی که صدها هزار کشته و بی خانمان برجای گذاشته است ؛ مدعی شد که روابط کشورهای همسایه با رژیم اشغالگر قدس باید یک رابطه متقابل باشد و بر این اساس می توان ؛ به جلو گام برداشت .

وی با بیان این مطلب که وقت آن فرارسیده که ایران روی بازسازی خود متمرکز شود، گفت : ایالات متحده آمریکا بدنبال دوستی با کسانی است که با حسن نیت اماده صلح با احترام متقابل هستند.

ترامپ مدعی شد که کشورش بدنبال شریک و نه دنبال حریف و رقیب است .

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *