پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سحر «دختر آبی» درگذشت

سحر «دختر آبی» درگذشت





۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴

سحر «دختر آبی» درگذشت

دختر آبی که هفته گذشته جلوی دادسرا خودسوزی کرده بود، صبح دیروز درگذشت.

این دختر جوان هفته گذشته بعد از اینکه برای گرفتن تلفن همراهش به دادسرا مراجعه کرد، متوجه شد که باید برای تحمل ۶ ماه حبس به زندان برگردد. او بعد از شنیدن این خبر برآشفت و از دادسرا خارج شد و به گفته شاهدان درحالیکه فریاد می‌کشید و از موضوعی اعتراض داشت، اقدام به خودسوزی کرد و با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل شد. دیروز خبرآنلاین نوشت: دختری آبی درگذشت.

خودسوزی این دختر واکنش‌های زیادی از جمله معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور،‌ پروانه سلحشوری و برخی از بازیکنان فوتبال را در پی داشت و رسانه های ضدانقلاب نیز بر سر آن جنجال به پا کردند.

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی به خبر درگذشت «دختر آبی» که مقابل دادگاه خودسوزی کرده و دیروز درگذشت واکنش نشان داد. او در توییتر خود نوشت: «او تنها دختر آبی نبود. سحر دختر ایران بود. در جایی که مردانش برای زنان تکلیف تعیین می‌کنند و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی‌ را از آن‌ها سلب می‌کنند، و زنانی که علیه زنان در این ظلم آشکار مردان را همراهی می‌کنند، همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم.»

باشگاه استقلال  نیز در این باره  پیام تسلیتی صادر کرد.معاونت امور زنان ریاست جمهوری نیز درباره فوت سحر خدایاری و اقدامات انجام شده برای رسیدگی به شرایط او اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *