سایت خبری پیام ما آنلاین | علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره فنی بود

علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره فنی بود





۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸

علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره فنی بود

سخنگوی دولت علت انفجار در سایت سکوی پرتاب ماهواره را خطای فنی عنوان کرد و گفت: یک جریان خبری درصدد القای این بود که قادر هستند در موسسات ما جاسوسی و خرابکاری کنند که کارشناسان ما آن را تایید نمی‌کنند.

«علی ربیعی» دوشنبه درباره حادثه انفجار در سکوی پرتاب ماهواره که اخیرا رخ داد گفت: آنچه که در دولت مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد این بود که انفجار در سکو بوده و هنوز ماهواره‌ای به سکو منتقل نشده بود و در محل تست بوده و نه عملیات پرتاب.

 وی با بیان اینکه در میادین تست مانند میادین سمنان معمولاً این آزمایشات صورت می‌گیرد،گفت: در دنیا حوادثی شبیه به این زیاد رخ می دهد. حتی در کشورهای پیشرفته هم انفجارهای متعدد و مهیبی داشته ایم. خوشبختانه در این اتفاق از نظر جانی مشکلی نداشتیم کسی کشته نشده است.

 سخنگوی دولت اضافه کرد: علت این انفجار خطای فنی بوده  و کارشناسان در این موضوع اتفاق نظر دارند و خود آن هم کاملا مشخص است که چگونه رخ داده است.

 ربیعی با اشاره به جریانهای خبری که حول این انفجار شکل گرفت، اظهارداشت: یک جریان خبری درصدد القای این بود که قادر هستند در موسسات ما جاسوسی و خرابکاری کنند که هیچ کدام از کارشناسان ما بر روی آن صحه نمی گذارند و به نظر می رسد سوء استفاده برای قدرت نمایی است. وی افزود:  ما نمی‌دانیم چطور رئیس جمهور آمریکا عکس می‌گذارد و توییت می‌زند و عکس ماهواره منتشر می‌کند و با ذوق زدگی با موضوع برخورد می کند این هم قابل فهم نیست شاید از بی سوژگی درباره ایران است که مطرح می‌کند. این امر کاملاً مشخص و معلوم است که بر اثر چه رخ داده و خوشبختانه دانش ما در این زمینه هر روز رو به توسعه و گسترش است.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *