پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | یک قدم مانده به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

یک قدم مانده به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها





۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹

یک قدم مانده به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای مراکز اداری، قضایی و آموزشی در مجلس در حال بررسی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلی پنجشنبه ها با هدف تحکیم بنیان خانواده به مجلس آمده است،گفت: این طرح می تواند بسیار پر فایده باشد، تعطیلی پنجشنبه ها باعث کاهش هزینه آب و برق اداره ها و مراکز دولتی می شود و هم چنین در کاهش آلودگی هوا  هم نقش دارد.

سهیلا جلودار زاده، در مورد دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته گفت: طرح دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته با شرایط فعلی جامعه که با بیشترین ناامیدی، کم‌نشاطی و بی‌انگیزگی در افراد روبه‌رو هستیم ، تنها اقدام بدون هزینه برای دولت در جهت حل این چالش و تنش در جامعه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح فراهم کردن فرصت استراحت به شکل منظم و هفتگی برای مردم است با دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته نه‌ تنها از تنش‌های موجود در محیط کار کاسته می‌شود بلکه با ارتقای روحیه، شاهد پیشرفت‌های اقتصادی در کشور نیز خواهیم بود و در واقع این طرح در راستای تحکیم بنیان خانواده در مجلس تدوین شد.

اشتغال دور از خانه دلیلی

 بر تعطیلی پنجشنبه ها

وی در تشریح دلایل مطرح شدن این طرح افزود: اگر بنا باشد خانواده ها برای افزایش درآمد اضافه کاری کنند فرصت با هم بودن  آنها کم می شود. این طرح بیشتر باعث افزایش ارتباط اعضای خانواده  باهم می شود و طرح تعطیلی پنجشنبه ها که به مجلس آمد، بیشتر در استان ها مطرح بود و علت اصلی آن هم اشتغال دور از محل زندگی اعضای خانواده است که باعث ایجاد ناهماهنگی هایی در میان اعضای خانواده شده  و این ناهماهنگی ها علت اصلی به وجود آمدن  این طرح و مطرح شدن آن در مجلس بوده است.

تعطیلی پنجشنبه ها باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود

خدادادی ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که این آیا این طرح ضربه ای به اقتصاد کشور وارد می کند یاخیر، یادآور شد: این طرح پرفایده بوده و کاهش هزینه آب و برق اداره ها و مراکز دولتی و همچنین کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه باید در مورد ساماندهی تعطیلات به نظر و سلیقه تمامی گروه‌های سیاسی جامعه و علما توجه داشته باشیم و اجماع عمومی انجام شود، افزود: کلیات این طرح توسط کمیسیون اجتماعی رد شد و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس برای تامین نظر علما و نخبگان و بررسی‌های کارشناسانه در سال 96 به مرکز پژوهش‌ها ارسال شد.

ساماندهی تعطیلات، موضوعی حاد است

وی یادآور شد: به دلیل اینکه ساماندهی تعطیلات موضوعی حاد است و مرکز پژوهش‌های مجلس باید نظر گروه‌های سیاسی، مذهبی و فقها را جلب کند بنابراین روند بررسی آن در این مرکز طولانی شده و هنوز به کمیسیون ارائه نشده تا مجلس بتواند در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ساماندهی تعطیلات را ضروری خواند و گفت: طی هفته‌های اخیر کمیسیون‌های مجلس با تصویب طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها در مراکز اداری، قضایی و آموزشی برای تمامی استان‌ها موافقت کردند البته با تعطیلی پنج شنبه‌ها ارتباط ما با دنیا قطع می‌شود زیرا در سایر کشورها شنبه و یکشنبه‌ها تعطیل است اما در ایران روزهای پنج شنبه و جمعه‌ها تعطیل است بنابراین باید همسویی و هماهنگی را با دنیا داشته باشیم.

خدادادی افزود: در طرح ساماندهی تعطیلات، تعطیلی روزهای پنج شنبه به شنبه موکول شده و در واقع تعطیلات نوروز با حذف 13 و 12 فروردین 5 روز می‌شود.

ائمه جمعه تهران 

خواستار ساماندهی 

تعطیلات هستند

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی هم ، با بیان اینکه وضعیت طرح را از مرکز پژوهش‌های مجلس پیگیری خواهیم کرد، گفت: مقام معظم رهبری و برخی علما نیز خواستار ساماندهی تعطیلات هستند و همچنین ائمه جمعه موقت تهران نیز بارها این مهم را از تریبون مطرح کرده‌اند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: اختلاف نظرهایی در مورد تعداد روزها و روزهای جایگزین مطرح است و حرف و حدیث های زیادی وجود دارد؛ امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *