پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تور شرقی غربی آقای دیپلمات

تور شرقی غربی آقای دیپلمات





۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶

تور شرقی غربی آقای دیپلمات

ظریف پس از سفر به کشورهای اسکاندیناوی و فرانسه راهی کشورهای آسیای شرقی شد

خبرنگار پیام‌ما- ظریف در دور تازه سفر‌های خود در کشورهای اسکاندیناوی به پاریس رفت تا در ادامه مذاکرات رییس جمهور کشورمان با مکرون گفت‌و‌گو کند. هر چند که در هفته گذشته ترامپ از میانجی‌گری فرانسوی‌ها خشنود نبود اما گویا مکرون جوان قصد دارد تا به پادرمیانی ادامه دهد. 

گویا دو کشور در حال بررسی بسته پیشنهادی تازه هستند که سیاستمداران فرانسوی آماده کرده‌اند.

ظریف در این تور دیپلماتیک سفر به کشورهای شرق آسیا را نیز در دستور کار دارد و فرانسه را به مقصد چین ترک کرده است. او همچنین قصد دارد به ژاپن نیز برود.

وزیر امور خارجه کشورمان مذاکرات اخیر خود با رئیس جمهور فرانسه را سازنده و خوب عنوان کرد و گفت ایران و فرانسه به گفتگوهای خود ادامه خواهند داد و تماس ها بین آقایان مکرون و روحانی ادامه خواهد داشت.

گفت‌و‌گو با فرانسه

 ادامه دارد

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف عصر روز جمعه بعد از دیدار با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در جمع خبرنگاران در توضیح گفت‌وگوهای انجام شده خاطرنشان کرد: گفت‌وگو های روز جمعه با آقای مکرون در ادامه گفت‌وگو ها و تماس های تلفنی است که بین آقای روحانی و مکرون صورت گرفته است، فرانسه پیشنهادی را ارائه داده ما هم پیشنهادهایی را داشتیم که همه آن ها در مورد نحوه اجرای برجام و گام هایی است که نیاز از سوی طرفین برای اجرای برجام برداشته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که گفت‌وگو های صورت گرفته بین وی و رئیس جمهور فرانسه در روز جمعه گفت‌وگوهای خوب و سازنده‌ای بوده است، ادامه داد: البته این موضوع بستگی به این دارد که اتحادیه اروپا چگونه بتواند به تعهدات برجامی خود و تعهداتی که بعد از خروج آمریکا از برجام داده است، عمل کند .

ظریف همچنین با اشاره به این که این گفت‌وگو در آستانه برگزاری اجلاس« جی ۷» انجام شده است ، خاطرنشان کرد: این اجلاس فرصتی را برای آقای مکرون فراهم می‌کند که با سایر اعضای اروپایی برجام و دیگر اعضای گروه جی ۷ در این ارتباط رایزنی و گفت‌وگو کند .

وی خاطرنشان کرد : ما گفت‌وگوهای خود را با فرانسه ادامه می‌دهیم و تماس‌ها بین آقایان مکرون و روحانی نیز ادامه خواهد داشت.

برجام قابل مذاکره

 مجدد نیست

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه دیدگاه ایران در مورد برجام کاملا مشخص است، افزود : ما برجام را غیر قابل مذاکره مجدد می‌دانیم، اما برای اجرای برجام همانطور که در کمیسیون مشترک برجام گفت‌وگو می کردیم آمادگی داریم که در سطوح مختلف گفت‌وگو کنیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مورد بحث در این جلسه بحث آزادی کشتیرانی بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف گفته که آزادی کشتیرانی باید برای همه باشد و ایران به عنوان کشوری که دارای سواحل طولانی با دریای عمان و خلیج فارس است و بخش شمالی تنگه هرمز را در اختیار دارد، مطمئن ترین نیرو برای ایجاد امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است و همواره علاقه مند به تامین آزادی کشتیرانی در این منطقه بوده است.

وزیر امور خارجه ایران در همین راستا افزود : البته ضرورت دارد که این آزادی برای کشتی های ایرانی که حامل کالا و نفت برای ایران نیز هستند ،فراهم شود.

سفر مکرون به تهران در دستور کار نیست

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از گفتگوی خود در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر بحث سفر آقای مکرون به تهران مطرح است و در این دیدار بحثی در این ارتباط انجام شد ؟ گفت : بحث سفر آقای مکرون به تهران چندسالی است که مطرح است، ایشان از طرف آقای رئیس جمهور «روحانی »برای سفر به تهران دعوت دارند ولی این روزها بحث جدیدی برای سفر آقای مکرون به تهران مطرح نبوده است .

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

مقابله با سدسازی ترکیه در چارچوب روابط دوجانبه

عضو هیات نمایندگان استان آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مقابله با سدسازی ترکیه در چارچوب روابط دوجانبه

لزوم برنامه اقدام مشترک در مقابله با سد سازی‌های ترکیه

علی ارواحی متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی در گفت‌وگو با پیام ما:

لزوم برنامه اقدام مشترک در مقابله با سد سازی‌های ترکیه

معرفی تورهای خارجی ارزان

معرفی تورهای خارجی ارزان

ترکیه و سوریه یکسال بعد از زلزله‌های مرگبار

ترکیه و سوریه یکسال بعد از زلزله‌های مرگبار

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بازسازی ترکیه؛یکسال بعد

در حالی که چند روز به سالروز زلزله ترکیه باقی مانده، همچنان مشکلات فراوانی از جمله اسکان ادامه دارد

بازسازی ترکیه؛یکسال بعد

تعداد قربانیان زلزله ژاپن به ۲۳۶ نفر افزایش یافت

تعداد قربانیان زلزله ژاپن به ۲۳۶ نفر افزایش یافت

توافق کارشناسان ایران و آذربایجان در خصوص موقعیت ایستگاه‌های رودخانه ارس

توافق کارشناسان ایران و آذربایجان در خصوص موقعیت ایستگاه‌های رودخانه ارس

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

امیدهای گمراه‌کننده برای پیش‌بینی زلزله

پاییز سال ۲۰۲۳ محققان دانشگاه تگزاس با یک الگوریتم هوش مصنوعی، ۷۰ درصد زمین‌لرزه‌ها را یک هفته پیش از وقوع آنها به‌درستی پیش‌بینی کردند

امیدهای گمراه‌کننده برای پیش‌بینی زلزله

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *