پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خرید و فروش حیوانات قاچاق در سیستان و بلوچستان رصد می‌شود

خرید و فروش حیوانات قاچاق در سیستان و بلوچستان رصد می‌شود





۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹

خرید و فروش حیوانات قاچاق در سیستان و بلوچستان رصد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از رصد فضای مجازی محیط زیست استان با همکاری پلیس فتا در خصوص خرید و فروش حیوانات قاچاق خبر داد.

وحید پورمردان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با شایعات مطرح شده مبنی بر هجوم افراد سودجو برای گرفتن گاندو و فروش آن پس از اتمام پخش سریالی با این عنوان، اظهار کرد: تاکنون گزارشی در این خصوص دریافت نشده است ولی این روزها باب شده که افراد هرچه حیوان عجیب و غریب‌تری را نگهداری کنند، از نظر برخی‌ها جایگاه اجتماعی بالاتری دارند. وی ادامه داد: شنیده شده برخی افراد سودجو حیوانات قاچاق را در فضای مجازی و اینترنت آگهی کرده و به فروش می‌رسانند که در این خصوص نیز فضای مجازی را به‌طور جدی رصد می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با پلیس فتا در ارتباط با پیگیری خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی منعقد شده تاکنون چند مورد شناسایی و مورد پیگیری قرار گرفته است. مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بار دیگر تأکید کرد: مردم منطقه نسبت به تمساح پوزه کوتاه بومی منطقه (گاندو) حساسیت زیادی دارند و در صورتی‌که اقدام تهدیدآمیز نسبت به حیات این گونه حیوانی صورت بگیرد حتماً محیط زیست را از این موضوع مطلع می‌کنند. قاچاق حیوانات از نمونه چالش هایی یه شمار می رود که حیات وحش کشور را تهدید می کند،پدیده ای که افراد و گروه های سودجو،با توسل به آن،به کسب سودهایی هنگفت مبادرت می ورزند. با عنایت به مخاطره جدی این معضل برای محیط زیست و حیات وحش ایران،دستگاه ها و نهادهای ذیربط درصدد هستند با اتخاذ تدابیری ویژه،عرصه را برای فعالان این حوزه،تنگ تر از گذشته کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *