پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کاخ گلستان نورپردازی می شود

کاخ گلستان نورپردازی می شود





۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰

کاخ گلستان نورپردازی می شود

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از نورپردازی سه بُعدی کاخ گلستان به مناسبت بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و ژاپن خبر داد.

مسعود نصرتی گفت: سفارت ژاپن در ایران با همکاری کاخ گلستان به مناسبت بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ژاپن و ایران، نورپردازی سه بعدی با موضوع روابط دوستانه بین دو کشور را در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان  به نمایش می گذارد.

وی افزود: برای نخستین بار نورپردازی سه بعدی را که بیانگر روابط دوستانه بین دو کشور است را در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ۱۰ تا ۱۱ مرداد به نمایش می گذارد و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

نصرتی تصریح کرد: نورپردازی سه بعدی به تکنولوژی گفته می شود که با استفاده از پروژکتور، تصویر ساخته شده توسط کامپیوتر به صورت سه بعدی بر روی ساختمان یا شیء منعکس می شود. با منعکس کردن تصویر به صورت سه بعدی بر روی ساختمان یا شیء، تصویر مسطح به صورت تصویر عمق دار به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی گسترده از کشور ژاپن در کاخ گلستان گفت: برگزاری این مراسم نورپردازی می تواند مقدمه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌ها مشترک میان ایران و ژاپن شود.ناصرالدین‌شاه قاجار در دومین سفر خود به اروپا  در سن پترزبورگ با تاکیاکی انوموتو،  سفیر ژاپن دیدار و درخواست برقراری روابط دیپلماتیک را مطرح کرد. 

وزارت امور خارجه ژاپن در آوریل ۱۸۸۰ به یوشیدا ماساهارو (که دیپلماتی جوان و تحصیل کرده بود) ماموریت داد به ایران سفر کند و راه‌های برقراری رابطه بازرگانی با این دو کشور اسلامی را بررسی کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *